سوغاتي‌هايي كه در سفرتان به تبريز بايد به شهرتان ببريد

يكي از زيباترين شهرهاي شمال غرب ايران، كه مي‌توانيد به يادماندني‌ترين سفرتان را به آن تجربه كنيد، شهر تبريز است. تبريز،‌كه يكي از مهم‌ترين قطب‌هاي صنعتي كشور هم به حساب مي‌آيد، هرروزه ميزبان مسافران زيادي است و اين موضوع باعث شده تا پروازهاي تهران تبريز، جزو پرفروش‌ترين پروازهاي ايرلاين‌هاي مختلف، محسوب شوند. اگر قصد سفر به تبريز را داريد و يا بليط هواپيما تهران تبريز را خريده‌ايد، خواندن اين مقاله را از دست ندهيد. در ادامه،‌ شما را با بهترين سوغاتي‌هاي شهر تبريز، آشنا خواهيم كرد كه مي‌توانيد به رسم يادگار، از شهر تبريز با خودتان ببريد.

 https://farsiblog.com/1/1.jpg

آجيل تبريز، با شهرت جهاني

يكي از برجسته‌ترين محصولات شهر تبريز كه به شهرهاي خارجي صادر مي‌شود، آجيل است. آجيل چهارمغز تبريز، شامل بادام، بادام‌هندي، پسته و بادام كاغذي، از اعلاترين آجيل‌هاي اين شهر است.

باقلوا، شيريني سنتي تبريز

يكي از شهرهايي كه مي‌توانيد باقلوا را به سبك كشور تركيه نوش جان كنيد، شهر تبريز است. اين شيريني خوشمزه، تركيبي بي‌نظير از اقلوا از آرد، شكر، تخم‌مرغ، هل بوده كه توصيه مي‌كنيم بعد از تهيه ارزانترين بليط هواپيما از اسنپ تريپ و سفر به تبريز، حتما آن را امتحان كنيد. 

قرابيه، كلوچه سنتي و گران‌قيمت تبريز

پاي ثابت مجالس رسمي و عروسي‌هاي تبريزي‌ها، شيريني قرابيه است. اين شيريني خوشمزه،‌ تركيبي از آرد، شكر، وانيل و تخم‌مرغ و ساير موارد اضافي بوده كه رويش با مقدار زيادي مغزيجات پوشيده شده است.

منبت كاري تبريز

اگر به آثار و صنايع دستي علاقه‌مند هستيد،‌ شهر تبريز يكي از بهترين انتخاب‌ها براي شماست. با گشت و گذار در بازارهاي سنتي تبريز مي‌توانيد هنر منبت‌كاري تبريز‌هاي را ببينيد و براي سوغاتي از آن‌ها خريداري كنيد.

فرش تبريز، مهم‌ترين صنايع دستي اين شهر

يكي از چشم‌نوازترين و بهترين فرش‌هاي ايراني را مي‌توانيد در بازارهاي فرش شهر تبريز، پيدا كنيد. قالي‌بافي يكي از صنايع‌دستي مهم استان آذربايجان شرقي است كه قدمت آن به دوره سلجوقي و ايلخاني برمي‌گردد.

پنير تبريز يا پنير ليقوان، محصولي بي‌نظير از تبريز

لبنيات، مهم‌ترين محصول تبريز و استان آذربايجان شرقي است. پنير ليقوان كه بر سر سفره‌هاي صبحانه بسياري از ما ايراني‌ها پايه ثابت است، محصولي بي‌نظير از تبريز است.

منبت كاري، هنر زيبا و پرزحمت تبريز

استادكارهاي زيادي در زمينه منبت در تبريز فعاليت دارند و تبريز را مي‌توان به‌عنوان يكي از مهم‌ترين شهرهاي فعال در زمينه منبت‌كاري شناخت. در بسياري از بناهاي تاريخي تبريز از منبت‌كاري استفاده شده است، اين هنر، بسيار پرزحمت و ظريف است و آثار هنري آن بسيار زيبا است.