كدام شهرهاي خطه جنوبي را حتما بايد ببينيم؟!

خطه جنوبي كشورمان آنقدر شهرهاي زيبا و طبيعت بكر دارد، كه هر بار كه به اين منطقه سفر كنيم، بازهم با جذابيت­هاي جديد و متفاوتي روبرو مي­شويم كه عقل و هوش را از سرمان مي­پراند. ما در اين مقاله قصد داريم سه تا از معروف­ترين و توريست­پذيرترين شهرهاي جنوبي كشورمان، يعني بندرعباس، اهواز و جزيره قشم را به شما معرفي كنيم و كمي درباره آنها براي­تان صحبت كنيم تا اگر قصد داشتيد سفري به خطه جنوبي ايران داشته باشيد، بازديد از اين شهرها را از ياد نبريد. در نهايت به شما خواهيم گفت كه از چه طريقي مي­توانيد بليط هواپيما به مقصد اين شهرها را با بهترين قيمت خريداري كنيد. پس تا انتها همراه ما باشيد.

بندر عباس

يكي از زيباترين بنادر جنوبي كشورمان، بندرعباس است. اين بندر كه مركز استان هرمزگان نيز مي­باشد، در فاصله ۱۲۸۰ كيلومتري تهران قرار گرفته و اگر بخواهيد با خريد بليط هواپيما تهران بندرعباس به اين شهر سفر كنيد، بايد حدود ۲ ساعت زمان صرف كنيد. از ديدني­هاي تاريخي اين شهر مي­توان به حمام گله­داري، عمارت كلاه فرنگي و معبد هندوها اشاره كرد. البته بندرعباس جاذبه­هاي طبيعي مانند كوه نمكي خرسين، چشمه آب گرم گنو و آبشار تزرج را نيز در اطراف خود دارد. از غذاهاي محلي اين شهر مي­توان به گبولي گوشت، زيبون و هواري اشاره كرد كه حتما بايد اين غذاها را در سفر به بندرعباس امتحان كنيد. اگر دوست داشتيد سوغاتي بخريد، مي­توانيد ماهي و ميگو خريداري كرده و يا از صنايع دستي حصيري اين شهر براي اطرافيان­تان سوغاتي بخريد.

اهواز

شهر اهواز بعنوان مركز استان خوزستان و يكي از شهرهاي زيباي جنوب غربي كشورمان، معمولا در فصول پائيز و زمستان كه آب و هواي آن به گرماي تابستان نيست، مسافران زيادي دارد. اين شهر كه حدود ۸۳۰ كيلومتر از تهران فاصله دارد و با هواپيما مي­توان ظرف ۱ ساعت به آنجا رسيد، يكي از نفت­خيزترين شهرهاي ايران است. از غذاهاي محلي اهواز مي­توان به قليه ماهي، پاكوره، فلافل و سمبوسه اشاره كرد و خرما نيز سوغات معروف آن است. اگر خواستيد گشتي در اين شهر بزنيد، حتما سري به پل سياه، پل سفيد، آبشار پل هفتم، سراي معين­التجار و البته بازار قديمي عبدالحميد بزنيد. اگر خواستيد با هواپيما به اين شهر سفر كنيد، مي­توانيد بليط هواپيما تهران اهواز را با بهترين قيمت از اسنپ تريپ خريداري نماييد.

جزيره قشم

آخرين شهر جنوبي كه مي­خواهيم معرفي كنيم، جزيره زيباي قشم است. اين جزيره كه در نزديكي بندرعباس و در فاصله ۱۴۰۰ كيلومتري شهر تهران قرار دارد، يكي از خاص­ترين جزاير ايران مي­باشد. اگر بخواهيد از تهران با هواپيما به اين جزيره سفر كنيد و بليط هواپيما تهران قشم را خريداري كنيد، مي­بايست ۲ ساعت زمان را تا اين جزيره طي كنيد. از ديدني­هاي طبيعي قشم مي­توان به دره ستارگان و جنگل حرا و از ديدني­هاي تاريخي مي­توان به قلعه پرتغالي­ها و بازار سنتي اشاره كرد. اگر به قشم رفتيد، حتما مهياوه و عنكاس نوش جان كنيد و ادويه­جات و لباس محلي اين جزيره را بعنوان سوغاتي با خود بياوريد.

خريد بليط هواپيما

براي خريد بليط هواپيما به مقصد هر يك از شهرهاي ايران با بهترين و ارزانترين قيمت از طريق اسنپ تريپ، مي­توانيد وارد سايت يا اپليكيشن اسنپ تريپ شده و با جستجوي نام شهر مبدا و مقصد خود و همچنين تاريخ پرواز، ليست بليط­هاي مختلف پيشنهادي اسنپ تريپ را بررسي كرده و با فيلتر كردن آنها بر اساس ايرلاين، قيمت بليط و ساعت پرواز، بهترين آنها را انتخاب كرده و خريداري كنيد و هزينه آن را بصورت كاملا آنلاين پرداخت نماييد.