بهترين هتل‌ها و رستوران‌هاي قشم براي يك سفر خاطره‌انگيز

جزيره قشم، به عنوان پهناورترين و بزرگ‌ترين جزيره در خليج‌فارس، در سال‌هاي اخير تبديل به يكي از پرطرفدارترين مقاصد گردشگري در جنوب كشور شده است. از آنجائيكه تعداد اقامتگاه‌ها و هتل ‌هاي قشم زياد است، احتمال دارد در هنگام انتخاب و رزرو هتل قشم كمي سردرگم شويد. در اين مقاله، به معرفي بهترين رستوران‌ها و بهترين هتل‌هاي جزيره قشم پرداخته‌ايم تا بتوانيد انتخاب بهتري داشته باشيد. اگر قصد داريد براي روزهاي بعد از كرونا براي سفر به اين جزيره زيبا برنامه ريزي كنيد، خواندن اين مقاله را از دست ندهيد.

 Qeshm Island : The Untouched Paradise | Tours of Iran Blog

براي اقامت در قشم، انتخاب‌هاي زيادي داريد

بسته به ميزان بودجه‌اي كه براي اقامت در جزيره در نظر گرفته‌ايد، گزينه‌هاي زيادي از جمله اقامتگاه‌هاي بومگردي و هتل‌هاي مختلف 2 و 3 ستاره به بالا براي انتخاب شما وجود دارد. اگر علاقه‌ داريد تا انتخاب‌تان هتل قشم باشد، در قشم هتل‌هاي با كيفيت زيادي مي‌توانيد پيدا كنيد. يكي از پرطرفدارترين هتل‌ها در ميان مسافراني كه به جزيره قشم سفر مي‌كنند، هتل‌هاي ساحلي است. يكي از وب سايت‌هايي كه به شما اين امكان را مي‌دهد تا با استفاده از موقعيت مكاني هتل‌تان را انتخاب كنيد، وب سايت اسنپ تريپ است. در اين وب سايت مي‌توانيد با توجه به آدرس و موقعيت مكاني هتل‌ها روي نقشه، نزديكي يا دور بودن هتل به ساحل را بررسي كنيد. توجه داشته باشيد كه بيشتر هتل‌هاي ساحلي قشم در منطقه سوزا واقع شده‌اند. اگر از طرفداران خريد و بازارگردي هستيد، توصيه مي‌كنيم هتل‌تان را در منطقه درگهان قشم رزرو كنيد، چرا كه مراكز خريد اصلي و مهم قشم در اين منطقه هستند. با رزرو هتل‌هاي درگهان به مراكز خريد نزديك هستيد و در هزينه‌ي رفت و آمد بين قشم و درگهان صرفه‌جويي خواهيد كرد.

غذاهايي كه بايد حتما در سفر به قشم امتحان كنيد

دور تا دور قشم را آب‌هاي نيلگون خليج‌فارس احاطه كرده و بنابراين بهترين گزينه براي غذا، امتحان كردن غذاهاي دريايي متنوع است. مثلا ماهي شكم‌پر، كه با ماهي‌هايي مثل سرخو و سنگسر تهيه مي‌شود و داخل شكم اين ماهي‌ها با موادي مثل گشنيز، شويد، پياز خرد شده، اديه و فلفل پر مي‌شود. يكي ديگر از غذاهاي معروف و پرطرفداري كه بايد در سفر به قشم حتما امتحان كنيد، قليه ماهي است كه بومي‌هاي جزيره قشم به سبك خودشان و با ادويه‌هاي محلي و تند و خوشمزه‌اي كه دارند،‌ درست مي‌كنند. از جمله معروف‌ترين رستوران‌هاي قشم كه توصيه مي‌كنيم براي امتحان غذاهاي جنوبي حتما به آن‌ها سر بزنيد رستوران‌هايي مثل رستوران دفاري، رستوران نعيم، رستوران باديل، رستوران شاورما و روستاي سهيلي است.