سامانه مسير براي طلاق چيست؟
سامانه مسير، سامانه‌اي الكترونيكي است كه توسط مركز وكلا، كارشناسان رسمي و مشاوران خانواده قوه قضاييه طراحي و پياده‌سازي شده است. اين سامانه به منظور ساماندهي و مديريت درخواست‌هاي مشاوره خانواده، با اولويت مشاوره پيش از طلاق، ايجاد شده است. افراد متقاضي مشاوره خانواده مي‌توانند با مراجعه به سامانه مسير، درخواست خود را ثبت كنند.

images_1704726278_659c0f0673995.png

درخواست‌ها پس از ثبت، توسط كارشناسان مركز بررسي شده و در صورت تأييد، به مشاوران خانواده ارجاع مي‌شوند. مشاوران خانواده پس از ارزيابي وضعيت زوجين، اقدام به برگزاري جلسات مشاوره مي‌كنند. هدف از راه‌اندازي سامانه مسير، كاهش آمار طلاق و ايجاد صلح و سازش ميان زوجين است.

اين سامانه با ارائه خدمات مشاوره تخصصي به زوجين، زمينه‌هاي حل اختلافات و مشكلات خانوادگي را فراهم مي‌كند. سامانه مسير داراي امكانات زير است: ثبت درخواست مشاوره خانواده بررسي درخواست‌ها توسط كارشناسان ارجاع درخواست‌هاي تأييد شده به مشاوران خانواده برگزاري جلسات مشاوره توسط مشاوران پيگيري روند پرونده‌ها سامانه مسير در حال حاضر در سراسر كشور فعال است و افراد متقاضي مي‌توانند از طريق مراجعه به وب‌سايت مركز وكلا، كارشناسان رسمي و مشاوران خانواده قوه قضاييه، درخواست خود را ثبت كنند.

در ادامه به معرفي برخي از مزاياي سامانه مسير مي‌پردازيم:

  1. دسترسي آسان و سريع به خدمات مشاوره خانواده
  2. كاهش هزينه‌هاي مشاوره
  3. امكان دريافت مشاوره از مشاوران متخصص و مجرب

 

  1. حفظ حريم خصوصي افراد

نحوه استفاده از سامانه مسير

نوبت‌دهي جلسات مشاوره خانواده توسط سامانه مسير انجام مي‌شود.

در صورتي كه قصد طلاق داريد، جهت شركت در جلسات بهزيستي و مشاوره بايد به سامانه نوبت دهي طلاق به آدرس https://masir.23055.ir/login وارد شويد.

  1. پس از ورود به سامانه مسير طلاق، كد ملي و شماره تماس خود را وارد كنيد.
  2. در همين بخش با مطالعه قوانين و مقررات بايد تيك مربوط به قبول قوانين را انتخاب و روي گزينه دريافت كد ورود به سامانه كليك كنيد.
  3. بعد از وارد كردن كد امنيتي، وارد پنل كاربري خود در سامانه مسير مي‌شويد.
  4. در اين بخش بايد اطلاعات خود مانند نام، نام خانوادگي، نام پدر و… را وارد كنيد.
  5. در مرحله بعد بايد نوع درخواست، شهر و استان خود و اولويت هاي خود براي مشاوره را وارد كنيد.
  6. پس از آن بايد هزينه ثبت نام در جلسات مشاوره سامانه مسير را پرداخت كنيد.
  7. بعد از پرداخت هزينه بايد بايد اطلاعات همسر و فرزندان مانند نام و نام خانوادگي، نام پدر و…. را وارد كنيد. (در صورتي كه فرزند نداريد روي گزينه مرحله بعد كليك كنيد)
  8. در مرحله بعد ساير اطلاعات مانند نحوه آشنايي با همسر، تاريخ ازدواج، سابقه ازدواج پيشين و.. را وارد كنيد و روي گزينه تكميل ثبت نام كليك كنيد.

در نهايت سامانه مسير يك شماره پرونده به شما مي‌دهد كه از طريق آن مي‌توانيد پرونده خود را پيگيري كنيد.

نكته: در طلاق توافقي حضور هردو زوجين در جلسات مشاوره الزامي است اما در صورتي كه دادسو پرونده شما را به عهده داشته باشد نيازي به حضورتان در هيچ مرحله‌اي نيست.

نكته: هر زمان كه بخواهيد با استفاده از كد ملي و شماره همراه مي‌توانيد مجدداً وارد سامانه شويد.

منبع : سامانه مسير طلاق چيست؟