اين هشت نكته را در طراحي سايت رعايت كنيد

افزايش اعتبار، مشتري و فروش‌ مهم‌ترين فاكتور‌هايي هستناهميت سئو در طراحي سايتد كه افراد را براي داشتن يك سايت خوب ترغيب مي‌كنند. اما آيا وجود هر نوع سايتي مي‌تواند صاحبان كسب و كار‌ها را به اهداف اصليشان برساند؟ جواب اين سوال به طور قطع منفي است. بسياري از كسب و كار‌ها به دليل نداشتن يك سايت اصولي و استاندارد پس از مدتي فعاليت با شكست روبه‌رو شده‌اند و به اهداف و برنامه‌هاي خود نرسيده‌اند. از اين رو  كسب و كار‌هايي كه در شهر‌هاي بزرگ نظير تهران و مشهد فعاليت مي‌كنند بايد به زيبايي و كاربردي بودن سايت خود توجه داشته باشند تا از اين طريق به مرور زمان در بين رقبا شناخته‌تر شوند. به عنوان مثال در شهر مشهد بيزينس‌هاي مختلفي در حوزه‌هاي متفاوت كار مي‌كنند، اغلب بيزينس‌هايي كه جايگاه و معروفيت خوبي دارند، بر روي طراحي سايت در مشهد كار كرده‌اند و با داشتن يك سايت خوب روز به روز در حال پيشرفت و موفقيت هستند.

نكات كليدي در طراحي سايت

چه نوع سايتي فروش و مشتري‌هاي ما را افزايش مي‌دهد

به طور كلي كسب و كار‌هاي زيادي بر روي سايت‌هاي خود نيز كار كرده‌اند، برخي از اين سايت‌ها داراي ويژگي‌هاي خاص و منحصر به فرد هستند و از اين رو كاربران سريعا به آن جذب شده و به همين دليل مشتريان زيادي از سايت به دست مي‌‌آيد.

حال در ادامه مهم‌ترين موضوعاتي كه يك سايت براي موفقيت و ديده شدن به آن نياز دارد را بيان خواهيم كرد.

سايتي دايناميك، براي انتشار مقالات، محصولات و...

شما براي ديده شدن در صفحات گوگل بايد محصولات خود را بر روي سايت قرار دهيد و از طريق توليد محتوا آن‌ها را به مردم معرفي كنيد. از اين طريق هم خزنده‌هاي گوگل رتبه سايت شما را بالاتر مي‌برند و هم به مروز زمان كاربران بيشتري وارد سايتتان مي‌شود.

براي اين امر شما به يك سيستم مديريت محتوا يا cms نياز داريد. وردپرس يك سيستم مديريت محتوا رايگان و محبوب است كه  امروزه بسياري از سايت‌هاي خارجي و داخلي از اين cms بهره مي‌گيرند. طراحي سايت وردپرس در مشهد چند مزيت خوب و ويژه دارد. اول اينكه شما براي طراحي سايت نبايد هزينه‌هاي زياد و گزافي بپردازيد و از طرفي مي‌توانيد در مدت زمان كوتاهي يك سايت متناسب با نياز‌هاي خود داشته باشيد و از آن كسب درآمد كنيد.

دامنه و هاست خوب داشته باشيد

دامنه و هاست جزو مهم‌ترين مواردي هستند كه قبل از شروع طراحي سايت بايد به آن توجه داشته باشيد.

دامنه بايد از چند ويژگي مهم برخودار باشد كه در ادامه به آن‌ها اشاره خواهيم كرد.

  • كوتاه و خوانا بودن نام دامنه
  • طولاني نبودن دامنه
  • محدود بودن تعداد كاراكتر و كلمات

هاست نيز بايد از ويژگي‌هاي مهمي برخودار باشد تا به مرور زمان در كيفيت سايت تاثير منفي نگذارد.

  • سرعت پردازنده‌هاي هاست بايد بالا باشد و يا به اصطلاح بايد مقدار رم كافي باشد
  • بايد براي بازديد‌هاي لحظه‌اي مديريت شده باشد. حداقل 10 كاربر در هر لحظه
  • پهناي باند بايد به نسبت كار شما كافي باشد.
  • پشتيباني 24 ساعته و بررسي سريع مشكلات يكي ديگر از مواردي است كه بايد به آن توجه كنيد تا هيچگاه سايت شما از دسترس خارج نشود.

كاربران وارد سايت‌هاي كند نمي‌شوند

سرعت سايت نيز جزو مهم‌ترين موضوعاتي است كه بايد در هنگام طراحي سايت و برنامه نويسي سايت به آن توجه داشته باشيد. معمولا كاربران براي بازديد از يك محصول يا يك مطلب چند تب از سايت‌هاي مختلف در گوگل باز مي‌كنند و وارد سايتي مي‌شوند كه از سايرين سريع‌تر باز خواهد شد. از اين رو براي از دست ندادن كاربران بايد بر روي سرعت سايت خود نيز كار كنيد. معمولا شركت‌هاي معتبري نظير پارس وب كه در زمينه طراحي سايت در مشهد كار مي‌كنند به مقوله سرعت سايت نيز توجه بسياري زيادي دارند و از اين رو مي‌توانيد از چنين شركت‌هايي براي افزايش سرعت سايت خود كمك بگيريد.

به رابط كاربري يا ui سايت خود بيش از هر چيزي توجه كنيد

طرح، نماد‌ها، عكس‌ها و رنگ‌هاي به كار رفته در سايت اولين چيز‌هايي هستند كه كاربران قبل از خواندن محتوا سايت با آن روبه‌رو مي‌شوند و از اين رو اگر مي‌خواهيد كاربر جذب سايتتان شود براي اين امر وقت بگذاريد و هزينه كنيد. كاربران هنگامي كه مجذوب طراحي سايت شوند، اعتمادشان بيشتر شده و بر روي كسب و كار شما حساب ويژه‌تري باز مي‌كنند.

web design

تجربه كاري يا ux چه تفاوتي با رابط كاربري دارد؟

بسياري از افراد رابط كاربري را با تجربه كاربري اشتباه مي‌گيرند ولي بايد گفت كه اين دو واژه با يكديگر تفاوت‌هاي زيادي دارند. معمولا همه ما هنگامي كه مي‌خواهيم كاري را شروع كنيم، همواره به دنبال نقش راه هستيم تا بدانيم از كجا قرار است به كجا برسيم. حال اين موضوع را در يك سايت فروشگاهي مورد بررسي قرار مي‌دهيم. در سايتي معتبري مانند ديجي كالا ما از طريق دسته بندي‌هاي اصولي و درست به محصول مورد نظر خود دست پيدا مي‌كنيم و سپس در چند مرحله ساده و واضح به راحتي محصول مورد نظر خود را خريداري مي‌كنيم.

از اين رو مي‌توان گفت كه ديجي كالا سايتي است كه از نظر تجربه كاربري بسيار خوب عمل كرده است. حال در مقابل برخي از سايت‌ها هنگامي كه واردشان مي‌شويد، كاملا سرگردم هستيد و نمي‌دانيد كه محصول مورد نظرتان را بايد از كجا پيدا كنيد و از اين رو سريعا از سايت خارج مي‌شويد. به همين دليل بايد گفت كه سايتي اصولي براي افزايش اعتبار و مشتري  طراحي ui و ux خوبي دارد.

سايت خوب و استاندارد امنيت بالايي دارد

امنيت نيز از ديگر نكات مهم و ضروري است كه بايد بعد از طراحي سايت به آن توجه داشته باشيد. بسياري از افرادي به دليل امنيت پايين از طراحي سايت وردپرسي در مشهد بهره نمي‌گيرند. بايد گفت كه اين طرز فكر كاملا اشتباه و غلط است و شما با رعايت نكات مختلف مي‌توانيد امنيت هر نوع سايتي را بالا ببريد كه در ادامه به آن‌ها اشاره خواهيم كرد.

  • وجود گواهي ssl
  • اگر با وردپرس كار مي‌كنيد بايد از افزونه‌هاي امنيتي معتبر بهره بگيريد.
  • در صورتي كه سايت كد نويسي شده بايد آن را آناليز كرده و از ايمن بودنشان مطمين شويد.
  • هاست شما بايد از آخرين ورژن php و MySQL بهره بگيرد.

براي افزايش مشتري سايت را رسپانسيو كنيد

رسپانسيو كردن سايت يعني اينكه سايت در همه دستگاه‌ها نظير لپ تاپ، گوشي و تبلت ظاهر زيباي خود را داشته باشد. اكثر كاربران از طريق گوشي همراه وارد سايت مي‌شوند و از اين رو توجه به اين موضوع تا حد زيادي مي‌تواند در افزايش مشتري و فروش تاثير بگذارد.