بهترين شهرهاي ايران براي مسافرت
ايران پر از مقاصد گردشگري زيبا و خارق العاده است. از جاذبه هاي تاريخي گرفته تا طبيعت بكر و جاذبه هاي نادر و كمياب، ايران پر از ديدني‌هاي خاص است كه هر گردشگري را به سمت خود مي‌كشاند. اما اگر قرار باشد از بين تمامي اين شهرها ليستي از بهترين‌ها را معرفي كنيم كارمان كمي دشوار مي‌شود. به همين جهت تصميم گرفتيم بهترين شهرهاي ايران براي مسافرت را بر اساس ويژگي خاصي كه دارند معرفي كنيم تا هر شخص بتواند با توجه به علاقه مندي خود مقصدش را براي سفر انتخاب كند.

چابهار – مقصدي با جاذبه‌هاي طبيعي بكر و شگفت انگيز

چابهار را خنك‌ترين بندر جنوبي ايران مي‌دانند كه حتي فصل تابستان آن نيز به نسبت ساير شهرهاي جنوبي خنك‌تر است. اگر به دنبال مقصدي هستيد كه طبيعتي بكر و متفاوت داشته باشد، چابهار بهترين گزينه شماست چرا كه برخي از نادرترين جاذبه هاي طبيعي نظير تالاب ليپار كه يكي از چهار تالاب صورتي جهان است و درخت صد ساله مكرزن و روستاي حيرت انگيز درك را در اين مقصد خواهيد ديد.

بهترين زمان سفر به چابهار از نظر شرايط آب و هوايي بين ماه آبان تا فروردين است. در اين بازه زماني رطوبت سخت و شديدي كه در تابستان وجود دارد را نخواهيد داشت بنابراين گشتن در اين منطقه ديدني برايتان آسان‌تر خواهد بود. هرچند بايد انتظار داشته باشيد در اين بازه زماني چابهار شلوغ‌تر از تابستان باشد چرا كه افراد بيشتري اين فصول را براي سفر به چابهار انتخاب مي‌كنند. براي اقامت در چابهار ،هم مي‌توانيد از بين هتل هاي چابهار يكي را انتخاب كنيد، هم به اقامتگاه‌هاي بومگردي برويد كه تجربه متفاوت‌تري نيز برايتان بهمراه خواهد داشت.  

اصفهان- شهري كه تاريخ از آن گذشته است

نمي‌توان ليستي از بهترين مقاصد گردشگري را بدون نام بردن از شهرهاي بزرگ و پرآوازه همانند اصفهان و شيراز تكميل كرد. بدون شك هر كسي بايد يكبار در زندگيش به اين شهرها سفر كرده باشد. از آنجايي كه اصفهان را نصف جهان مي‌نامند، طبيعيست كه در ليست بهترين شهرهاي ايران براي مسافرت قرار بگيرد. وجود جاذبه‌هايي نظير پل‌هاي تاريخي 33 پل و پل خواجو و ميدان مشهور و پرطرفدار نقش جهان موجب شده اصفهان نه تنها يك مقصد محبوب براي گردشگران داخلي باشد بلكه گردشگران خارجي نيز علاقه بسياري به اين مقصد نشان دهند.

بهترين زمان سفر به اصفهان را فصل بهار و پاييز مي‌دانند. در اين فصل‌ها دماي هوا بين 20 تا 25 درجه است و شانس اينكه رودخانه زاينده رود را پرآب ببينيد داريد. بنابراين چهره زيباتري از سي و سه پل نيز خواهيد ديد. در عين حال با توجه به موقعيت كويري و هواي گرم اين شهر در تابستان، معمولا سفر به اين مقصد در اين فصل توصيه نمي‌شود.

كاشان- شهري پر از سازه‌هاي تاريخي با معماري هنرمندانه

با فاصله كمي از اصفهان، شهر بي سر و صدا و آرام كاشان قرار گرفته است. شهري كه با وجود جاذبه‌هاي منحصر به فردي كه دارد گاهي زير سايه شهر اصفهان و مقاصد اطراف آن قرار مي‌گيرد. كاشان شهر سازه‌هاي تاريخي است. اغلب ديدني‌هاي اين شهر كاملا هنرمندانه ساخته شده‌اند و معماري ساختمان‌هاي آن است كه همه را حيرت زده مي‌كند. علاوه بر اينها، اقامت در كاشان بسيار لذت بخش خواهد بود چرا كه براي رزرو هتل كاشان اقامتگاه‌هاي متعددي وجود دارد كه ظاهر تاريخي خود را حفظ كرده‌اند به همين جهت اغلب افرادي كه به كاشان سفر مي‌كنند دوست دارند يك شب تجربه اقامت در اين خانه‌هاي تاريخي را داشته باشند.

 

شيراز- شهر شعرا

وقتي صحبت از شيراز به ميان مي‌آيد بوي بهار نارنج در خيابان‌هاي شهر در فصل بهار به مشام مي‌رسد. اما تصويري كه بيش از هر چيزي از نام شيراز به ياد مي‌آيد تصوير سازه‌هاي تاريخي تخت جمشيد و پاسارگاد است كه اگرچه كمي از مركز شهر شيراز دور هستند اما به جرات مي‌توان گفت نمي‌توان شيراز را بدون بازديد از اين جاذبه‌ها ترك كرد. اما شيراز فراتر از دو سازه تاريخي است، شهري كه خانه‎‌ي شاعران مشهوري همانند حافظ و سعدي است و يكي از زيباترين مساجد جهان، مسجد نصيرالملك، را در خود جاي داده است.

در شيراز هتل هاي متعددي براي اقامت وجود دارد كه با توجه به توريستي بودن اين مقصد، اين هتل ها نيز با بالاترين كيفيت و امكاناتي مدرن ميزبان مسافران هستند. علاوه بر اينها نمي‌توان از غذاهاي خوشمزه اين شهر زيبا نيز گذشت.

بندر انزلي- لذت تماشاي درياي كاسپين  

بندر انزلي از گذشته تا به امروز يكي از مهم‌ترين بندرهاي ايران بوده است كه هميشه يكي از مراكز اقتصادي مهم كشور به شمار مي‌رفته. بندر انزلي همانطور كه از نامش پيداست شهري در كنار درياي خزر است. شهري بندري با مناظري زيبا و خارق العاده. همين قرار گرفتن شهر در كنار درياي خزر موجب شده محبوبيت اين شهر شمالي بسيار بالا برود.

اما اينجا همه چيز به دريا ختم نمي‌شود بلكه بندر انزلي جاذبه‌هاي ديدني متعددي دارد كه شايد بتوان مهم‌ترين آن را تالاب انزلي دانست. اين تالاب كه يكي از زيباترين و مهم‌ترين تالاب‎هاي آب شيرين كشور است مناظر منحصر به فرد و تنوع زيست محيطي بسياري دارد. بيشتر هتل هاي اين شهر در نزديكي دريا قرار گرفته‌اند، بنابراين براي رزرو هتل هاي بندر انزلي گزينه‌هاي متعدد با قيمت‌هاي متنوعي پيش رويتان خواهيد داشت كه شباهت همه آن‌ها در نزديكيشان به دريا است. از اينرو مي‌توانيد تعطيلاتي رويايي در كنار درياي كاسپين داشته باشيد.

 

سخن پاياني

محبوبيت يك مقصد براي هر شخصي در جاذبه و تفريح خاصي تعريف مي‌شود. علاوه بر اينها هر مقصدي در فصل خاصي جذابيت بيشتري خواهد داشت. بنابراين سعي كرديم ليستي از بهترين شهرهاي ايران براي مسافرت را بر اساس نظر گردشگران و ميزان محبوبيتي كه دارند به شما معرفي كنيم تا انتخاب مقصد بعديتان با توجه به جاذبه گردشگري و فصلي كه در نظر داريد ساده‌تر شود.