تفاوت بوتيك هتل هاي كاشان با هتل هاي كاشان 

بوتيك هتل ها، واحدهاي اقامتي نسبتا جديدي هستند كه عمر آنها در جهان كمتر از چهل سال است. اين نوع از هتل‌ها در سراسر دنيا با هتل‌ها تفاوت‌هاي زيادي دارند كه اين تفاوت‌ها بر اساس تعريف بوتيك هتل و كاركرد آنها در صنعت توريسم شكل مي‌گيرد.

شهر كاشان يكي از جاهايي در ميهن عزيزمان است كه بوتيك هتل هاي فراواني دارد. كاشان شهر سهراب سپهري، حمام فين، تپه‌هاي سيلك، خانه‌هاي تاريخي و بسيار ديدني‌هاي ديگر است كه در كنار عطر گلاب و ساير عرقيجات گياهي، بسياري را به اين شهر مي‎كشاند. بوتيك هتل‌ها در كاشان بي‌شباهت به خانه‌هاي تاريخي در اين شهر نيستند و اساسا برخي از آنها خانه‌هاي تاريخي هستند كه به هتل تبديل شده‌اند. شايد ندانيد كه تفاوت بوتيك هتل هاي كاشان با هتل هاي كاشان در چيست؟ با خواندن اين مطلب اطلاعات كافي در اين زمينه را به دست آوريد.

 

هتل هاي شهر كاشان را بشناسيم 

شهر گردشگري كاشان داراي هتل‌هاي پنج ستاره، چهار ستاره و هتل‌هايي با ستاره‌هاي كمتر، به همراه بوتيك هتل‌هاي زيادي است. اين هتل‌ها كه در سراسر شهر پراكنده هستند، داراي ويژگي‌ها و امكانات مناسبي نسبت به ستاره‌اي كه دارند بوده و مسافران از اقامت در اين اقامتگاه‌ها احساس رضايت مي‌كنند. 

در كاشان، هتل‎ها و بوتيك هتل‌ها كه با عنوان هتل سنتي نيز شناخته مي‌شوند، دوشادوش هم از مهمانان و مسافران اين شهر پذيرايي مي‎كنند. هر كدام از اين نوع اقامتگاه‌ها داراي تعاريف مخصوص به خود هستند و شكل و شمايلشان با هم فرق مي‌كند. اگر قصد داريد به كاشان سفر كنيد با رزرو هتل كاشان براي اقامت بهترين گزينه را با توجه به سليقه‌تان انتخاب كنيد. اما پيش از آن بهتر است تفاوت هتل و بوتيك هتل را بدانيد.

آشنايي با بوتيك هتل هاي كاشان 

بوتيك هتل‌ها يا هتل‌هاي سنتي، گونه‌اي از هتل‌ها هستند كه هم به لحاظ ساختمان و هم ساختار دكوراسيون و پذيرايي و شيوه اقامت مسافران، با هتل‎ها فرق دارند. بر اساس تعاريف و استانداردهاي جهاني تعداد اتاق‌هاي بوتيك هتل ها بين 10 تا 100 اتاق است و نكته مهم در آنها اين است كه شيوه دكوراسيون آنها با طرحي‌هايي كه در طراحي و دكوراسيون هتل‌ها معمول نيست، صورت مي‎گيرد.

در مورد بوتيك هتل هاي كاشان مي‌توان گفت كه ساختار آنها به سمت خانه‌هاي سنتي گرايش دارد و شيوه پذيرايي در بسياري از اين بوتيك هتل‌ها سنتي است. بوتيك هتل هاي كاشان شباهت زيادي به اقامتگاه‌ هاي بوم گردي دارند هر چند كه تفاوت عمده آنها در اين است كه بوم گردي ها در دكوراسيون و چيدمان، به اقليم خود وابسته‌اند اما بوتيك هتل‌هايي از جنس خانه‎هاي سنتي، فقط يك هتل سنتي هستند و لزوما از عناصر بومي در آنها استفاده نشده است.

 

عمده ترين تفاوت بوتيك هتل هاي كاشان با هتل هاي اين شهر در چيست؟

اولين چيزي كه باعث تفاوت كلي در بوتيك هتل‌هاي كاشان با هتل‌ها در اين شهر مي‌شود، تنوع آنهاست. اتاق‌هاي يك هتل تا حد زيادي شبيه به يكديگر بوده و در تنها چيدمان و نوع تخت‌هاي يك نفره يا دو نفره متفاوت هستند و هم‌چنين ساختار عمومي هتل‌ها با داشتن پذيرش، لابي، راهروي طبقات و اتاق‌هايي كه در دو طرف راهرو هستند، يكي است.

اما بوتيك هتل‌ها عمدتا از تغيير كاربري خانه‌هاي بزرگ قديمي با امكانات رفاهي خاص و طراحي داخلي منحصربه‌فرد شكل گرفته‌اند. بوتيك هتل‌هاي كاشان شكل‌هاي متنوع و متفاوتي دارند. برخي از اين بوتيك هتل‌ها داراي يك حياط سنتي هستند و اتاق‌هاي مختلف آن از زيرزمين تا همكف رو به حياط و يا با چند پله بالاتر از حياط قرار دارند. علاوه بر اين، در برخي از بوتيك هتل‎هاي كاشان، همان طور كه اتاق‌ها نام‌هاي زيباي متنوعي دارند، هر اتاق ظاهر و دكوراسيون متفاوتي دارد. اين اتاق‎ها چيزي بيش از يك اقامتگاه موقت براي يك سفر به كاشان هستند و اقامت در آنها تجربه‌اي منحصر به فرد به حساب مي‌آيد.

در اتاق هايي با نام هاي بسيار خاص اقامت كنيد 

وارد محوطه هتل‌هاي سنتي كاشان كه مي‌شويد، وارد دنيايي از شگفتي شده و حداقل يك قرن به عقب مي‌رويد. اين هتل‌ها نمونه همان خانه‌هاي قديمي‌اي هستند كه در فيلم‌هاي مربوط به زمان قاجار ديده مي‌شوند و حياط و تزئيناتي بسيار زيبا دارند. وقتي در اتاق خود را در يك بوتيك هتل كاشان باز مي‎كنيد، شگفتي شما بيشتر مي‌شود. وقتي قرار است در اتاق‌هايي با نام‌هاي منحصر به فرد مانند شاه نشين، پنج دري، يا گل پونه و ريحان و نام‌هاي جذاب ديگر اقامت كنيد، نمي‎دانيد كه دقيقا با چگونه فضايي و چه تزئيناتي مواجه خواهيد شد.

اتاق‌هاي بوتيك هتل با دكوراسيون داخلي منحصر به ‌فرد و با سليقه صاحبان هر بوتيك هتل در كاشان، به گونه‌اي ويژه طراحي شده‌اند. ممكن است در فضاي بيروني بوتيك هتل‌هاي كاشان و يا حتي در اندروني‌ها، يعني اتاق‌هاي محل اقامتتان، اشياء قديمي و شمايل‌هايي مشابه نمونه‌هاي اصل عتيقه‌هاي باستاني كه از تپه‌هاي سيلك كشف شده‌اند را ببينيد. در بسياري از بوتيك هتل‌هاي كاشان اتاق‌ها همان طور كه نام منحصر به فردي دارند، به صورت جداگانه تزئين شده‌اند به طوري كه هيچ دو اتاق در اين هتل ها شبيه به هم نباشند.

در برخي از بوتيك هتل هاي كاشان ممكن است روي زمين بخوابيد

اگر از آن دسته افرادي هستيد كه فضاي خواب سنتي را به تختخواب ترجيح داده و دوست داريد روي زمين بخوابيد، مي‌توانيد بوتيك‌ هتل هايي با پذيرايي كف خواب را در كاشان پيدا كنيد. اين بوتيك هتل ها مطابق حال و هواي خود هتل و با سليقه سنتي، با تشك و رختخواب روي زمين از مهمانان خود پذيرايي مي‌كنند. 

به هر اندازه كه سرويس‌هاي خواب و تخت‌ها در هتل‌هاي كاشان تميز و شيك هستند، خوابيدن در رختخواب‌هاي سنتي نيز در بوتيك هتل‌ها دلپذير و خوشايند است. براي بسياري از افراد، تشك‌هاي پنبه‌اي سنتي خيلي مطلوب‌تر از تشك‌هاي خوشخواب است و عده‌اي اعتقاد دارند كه تشك‌هاي خوشخواب باعث كمردرد آنها مي‌شود در صورتي كه تشك پنبه‌اي و خوابيدن روي زمين، كه انرژي بي‌نهايتي دارد، دردهاي آنها را تسكين مي‌دهد. بنابراين در صورت تمايل مي‌توانيد اتاق يا واحدي را در بوتيك هتل هاي كاشان انتخاب كنيد كه داراي سرويس كف خواب و رختخواب سنتي است. 

 

تفاوت رستوران و غذاخوري هتل ها و بوتيك هتل هاي كاشان

يكي ديگر از تفاوت‌هايي كه در اين دو گونه واحد اقامتي در كاشان مي‌توان در نظر گرفت، تفاوت‌هايي است كه به مقوله صرف غذا مربوط مي‎شود. به طور طبيعي هتل‌ها داراي يك بوفه يا رستوران براي صرف صبحانه هستند. در برخي از هتل‌ها مكان صرف صبحانه با رستوران هتل يكي است و در برخي ديگر، بوفه يا غذاخوري جداگانه‌اي براي صبحانه در نظر گرفته شده است.

بر سر ميز صبحانه هتل‌ها، معمولا خوراكي‌هاي رسمي و معمول ميزهاي صبحانه سرو مي‌شود اما ممكن است كه شما در بوتيك هتل‌ها صبحانه‌هاي محلي مانند خامه و سرشير محلي، كره و پنير، تخم مرغ محلي، فرني و شيربرنج و چيزهايي از اين دست را نوش جان كنيد. اين تفاوت در مورد ساير وعده‌هاي غذايي نيز وجود دارد. در بوتيك هتل هاي كاشان شما مي‌توانيد غذاهاي محلي را نوش جان كنيد كه در آشپزخانه اين بوتيك هتل پخته مي‌شود و با غذاي رستوران‌هاي هتل تفاوت دارد. 

هزينه هاي بوتيك هتل هاي كاشان چگونه است؟

هزينه بوتيك هتل‌هاي كاشان بر خلاف هتل‌هاي اين شهر، به صورت فردي محاسبه نمي‌شود بلكه شما بهاي اجاره اتاق را مي‌پردازيد. اين روش پرداخت هزينه به ويژه با ظرفيت‌هاي متنوع در اتاق‌ها باعث صرفه‌جويي در هزينه‎هاي شما خواهد شد.