نحوه خريد تتر در همتاپي؛ خريد تتر ارزان‌تر و با كارمزد صفر

نحوه خريد تتر چگونه است؟ چطور و از كجا تتر بخريم؟ چه صرافي براي خريد تتر مناسب است؟ به كجا مي‌توانيم اعتماد كنيم؟
احتمالا در سال‌هاي اخير و در يكي از اين دو وضعيت نام تتر را شنيده باشيد:
1.    در سال‌هاي اخير سعي كرده باشيد به بازار ارزهاي ديجيتال يا بازارهاي مالي جهاني ورود كنيد
2.     قصد كرده باشيد ريسك دارائي‌هاي نقدي خود را (تا حدي) با خريد دلار پوشش دهيد
فارغ از قصد و نيت شما، پرواضح است كه خريد تتر از يك صرافي امن و مطمئن، كم از نحوه خريد تتر ندارد!
ما در اين مقاله به سراغ معرفي يكي از معتبرترين صرافي‌هاي ارز ديجيتال ايراني، يعني همتا‌پي رفته‌ايم و فرايند خريد تتر در آن را برايتان شرح داديم.
نحوه خريد تتر در صرافي ارز ديجيتال همتاپي به دو روش انجام مي‌شود:
•    روش اول: خريد و فروش آسان با كارمزد صفر
•    روش دوم: خريد و فروش تتر در تالار معاملاتي با بهترين قيمت و كارمزد صفر
در دو بخش بعدي به ترتيب به سراغ اين دو روش خواهيم رفت و سپس به بررسي صرافي همتا‌پي و اعتبار آن خواهيم پرداخت.
پيش از هر چيز بياييد به سراغ روش اول يعني خريد تتر به صورت مستقيم و با كارمزد صفر از صرافي همتاپي برويم.
1-  آموزش نحوه خريد تتر در همتاپي به صورت مستقيم
در اين روش، شما به طور مستقيم با سايت همتاپي وارد معامله مي‌شويد. پس از ثبت نام و احراز هويت در صرافي ارز ديجيتال همتاپي، وارد پنل كاربري خود شويد.
ابتدا كيف پول توماني خود را شارژ كرده و سپس از منوي سمت راست صفحه بر روي «خريد و فروش آسان» كليك كنيد. صفحه جديدي مانند صفحه زير براي شما نمايش داده مي‌شود.  
 

•    براي خريد تتر ابتدا روي خريد از ما كليك كنيد. (1)
•    سپس ارز ديجيتال تتر را انتخاب كنيد. (2)
•    درمرحله بعد مقدار تتر يا معادل توماني تتر مورد نظر خود را وارد كنيد (3) تنها با تكميل مقدار تتر يا مبلغ توماني گزينه معادل به صورت اتومات تكميل مي‌شود. توجه داشته باشيد كه حداقل خريد تتر در سايت همتاپي 12 تتر است. به علاوه، با كليك روي دكمه Max بيشترين ميزان تتري كه مي‌توانيد با پول خود بخريد را مشاهده مي‌كنيد.
•    نهايتاً در قسمت (4) قيمت خريد هر تتر را در صرافي همتاپي مشاهده مي‌كنيد.
•    در صورتي كه با اين قيمت توافق داشتيد دكمه ثبت سفارش را كليك كنيد (5) تا خريد شما تكميل شود.
اين روش سريع‌ترين و آسان‌ترين روش خريد تتر با كارمزد صفر در صرافي است.
2-  نحوه خريد تتر در همتاپي از طريق تالار معاملات
در تالار معاملات شما مستقيما با كاربران بازار رمزارزها در سايت همتاپي وارد معامله مي‌شويد. در اين تالار شما در دو بازار تتري و ريالي مي‌توانيد ثبت سفارش كنيد و در هر كدام از بازارهاي تتري و ريالي مي‌توانيد به دو روش قيمت بازار و قيمت معين اقدام به خريد تتر كنيد.
براي اينكه بتوانيم منظور خود را واضح‌تر بيان كنيم، در ادامه هر كدام را جداگانه براي شما توضيح مي‌دهيم.
نحوه خريد تتر در بازار تتري
معمولا وقتي وارد بازار معاملات مي‌شويد، به صورت پيش فرض در بازارهاي تتري قرار داريد.
بازار تتري يا خريد و فروش ارزهاي ديجيتال با تتر، اين بدان معناست كه يكي از جفت ارزهاي معاملاتي شما تتر مي‌باشد.
بازار تتري مورد استفاده كساني قرار مي‌گيرد كه تتر دارند و مي‌خواهند ساير ارزهاي ديجيتال را با آن بخرند يا كساني كه قصد دارند با فروش ارزهاي ديجيتال ديگر تتر به دست بياورند.
در نتيجه، اگر مي‌خواهيد براي خريد تتر از بازار تتري استفاده كنيد، تنها با فروش ارزهاي ديجيتال ديگر مي‌توانيد تتر به دست بياوريد.
حال تصور كنيد كه ارز ديجيتال بيت كوين داريد. با فروش بيت كوين‌هاي خود در قيمت بازار و قيمت معين مي‌توانيد تتر بدست آوريد. در ادامه با ما همراه باشيد.
•    در قيمت بازار
 
اگر به عكس بالا كمي دقت كنيد، پيدا است وقتي مي‌خواهيد در قيمت بازار (2) تتر بخريد، شما در انتخاب قيمت نقشي نداريد؛ بلكه ارز ديجيتال شما (در اينجا اتريوم) با بهترين قيمت به فروش مي‌رود و در ازاي آن تتر به دست مي‌آوريد. در اين مثال، شما با فروش 0.1027 (3) اتريوم مقدار 175 تتر (4) را به دست خواهيد آورد.
طبق قوانين سايت همتاپي كارمزد خريد و فروش ارزهاي ديجيتال در قيمت بازار صفر مي‌باشد. به اين معني كه هنگام خريد تتر در قيمت بازار يا تبديل هر ارز ديجيتال به تتر در قيمت بازار كارمزد معامله صفر است.
•    در قيمت معين
طبق قوانين صرافي ارز ديجيتال همتاپي، در قيمت معين كاربران مي‌توانند براي خريد و فروش ارز ديجيتال مورد نظر خود قيمت تعيين كنند. به محض اينكه قيمت ارزهاي ديجيتال مورد نظر به قيمت تعيين شده توسط كاربر برسد، سفارش خريد وي انجام خواهد شد. براي خريد تتر از اين روش مي‌توانيد با فروش هر ارز ديجيتال ديگري تتر بدست آوريد.
 
ابتدا بر روي قسمت قيمت معين و سپس فروش ارز ديجيتال كليك كنيد. سپس قيمت فروش ارز ديجيتال خود را به ازاي هر واحد آن وارد كنيد. مثلا اگر مي‌خواهيد با فروش بيت كوين، تتر به دست آوريد؛ به شيوه زير عمل مي‌كنيد:
1) قيمت مدنظر خود براي فروش يك واحد اتريوم را وارد كنيد
2) مقدار اتريوم كه مي‌خواهيد بفروشيد را مشخص كنيد
3) نهايتا مشخص مي‌شود با فروش مقداري اتريوم، چقدر تتر به دست مي‌آوريد
4) براي ثبت سفارش دكمه فروش اتريوم را كليك كنيد.  
پس از انجام مراحل فوق بايد منتظر باشيد تا قيمت فروش آن ارز ديجيتال به قيمت مد نظر شما برسد تا سفارش شما در قيمت معين شده تكميل شود.
در ادامه خريد تتر را در بازار توماني نيز بررسي مي‌كنيم.  
نحوه خريد تتر در بازار توماني
براي انتخاب بازار توماني، بايد از قسمت بالاي صفحه سمت راست تالار معاملات بازار توماني (1) را انتخاب كنيد. شما مي‌توانيد در بازار توماني با استفاده از تومان، تتر خريداري كنيد. به همين دليل، اگر مي‌خواهيد براي به دست آوردن تتر ارزهاي ديجيتال ديگر خود را نفروشيد، اين بازار مي‌تواند به شما كمك كند. در بازار توماني شما مي‌توانيد در قيمت بازار يا قيمت معين اقدام به خريد تتر كنيد.
•    در قيمت بازار
 
همانطور كه در عكس مشاهده مي‌كنيد، پيدا است وقتي مي‌خواهيد در بازار توماني با قيمت بازار (2) تتر بخريد، شما در انتخاب قيمت نقشي نداريد؛ بلكه خريد تتر در بهترين قيمت بازار در آن لحظه سريعا انجام مي‌شود. در اين روش تنها كافي است مقدار تتر مورد نياز خود را وارد نماييد (3)، سپس با محاسبه اتومات مبلغ كل توماني كه از كيف پول شما براي خريد تتر مورد نياز كسر مي‌شود نمايش داده مي‌شود (4). درنهايت براي تكميل ثبت سفارش خود بر روي دكمه خريد تتر كليك كنيد (5).
 
بااين حال، اگر عجله‌اي در خريد تتر نداريد مي‌توانيد به سراغ خريد تتر با قيمت معين برويد.
•    در قيمت معين
 
در روش خريد تتر با قيمت معين، شما تعيين‌كننده قيمت تتر هستيد. بعد از اينكه قيمت هر تتر به ازاي تومان (1) را وارد و مقدار تترهاي مورد نظر خود (2) را ثبت كرديد، مبلغ كل توماني كه از كيف پول توماني شما كسر مي‌شود نمايش داده مي‌شود (3). در نهايت دكمه خريد تتر را براي ثبت سفارش كليك كنيد (4). توجه داشته باشيد كه براي تكميل سفارش خود بايد منتظر يكي شدن قيمت پيشنهادي و قيمت تتر در بازار باشيد.
در خريد با قيمت معين از بازار تتري و توماني دو نكته مهم را به ياد داشته باشيد:
1.    هر زمان كه قيمت با قيمت مد نظر شما يكي شد معامله انجام مي‌شود و اين به نوعي مي‌تواند دست شما را باز بگذارد. اما بايد تا آن زمان براي تكميل خريد خود صبور باشيد.
2.    در اين روش شما بايد كارمزدي براي انجام معامله پرداخت كنيد. اين كارمزد با توجه به سطح كاربري شما مي‌تواند از 0.35 تا 0.2 متفاوت باشد.
با اين حال، از اين طريق شما در قيمت دلخواه خود اقدام به خريد تتر مي‌كنيد.
تا اينجا خريد تتر را به طور مستقيم از صرافي همتاپي و تالار معاملات اين پلتفرم توضيح داديم. اما همتاپي چه مزايايي را به كابران خود هنگام خريد تتر ارائه مي‌دهد؟
مزاياي خريد تتر از صرافي همتاپي
در ادامه تفاوت خريد تتر به صورت مستقيم از همتاپي و خريد تتر در تالار معاملات اين پلتفرم را بررسي مي‌كنيم.
    در خريد مستقيم از همتاپي كارمزد نمي‌دهيد
كارمزد خريد تتر به طور مستقيم از همتاپي صفر است. اما اگر بخواهيد در تالار معاملات از روش قيمت معين استفاده كنيد، بايد درصدي از دارايي خود را به عنوان كارمزد پرداخت كنيد.
•    خريد مستقيم از همتاپي ارزان‌تر است
اگر قيمت تتر را در بخش‌هاي «خريد آسان» و «قيمت بازار» با هم مقايسه كنيد، متوجه مي‌شويد كه همتاپي قيمت‌هاي منصفانه‌تري ارائه مي‌دهد.
•    خريد تتر بدون محدوديت در حجم
در صرافي ارز ديجيتال همتاپي به دليل نقدينگي بالاي صرافي محدوديتي در سقف خريد روزانه نداريد و مي‌توانيد به هر ميزان كه مايل هستيد تتر خريداري كنيد.
اما كدام نحوه خريد تتر در همتاپي براي شما بهتر است؟
در اين مقاله سعي كرديم انواع نحوه خريد تتر و نحوه خريد تتر بدون كارمزد در صرافي ارز ديجيتال همتاپي را بررسي كنيم. شما مي‌توانيد به دو شيوه كلي در همتاپي تتر بخريد: تالار معاملات و خريد مستقيم از همتاپي. در روش‌هاي تتر به صورت مستقيم از همتاپي و خريد تتر در قيمت بازار تالار معاملات مي‌توانيد بدون كارمزد اقدام به خريد تتر كنيد.
در نهايت، با توجه به مدت زماني كه مي‌توانيد صبر كنيد، حجم مورد نياز تتر، ارز پايه و در نظر گرفتن كارمزد معامله در قيمت معين مي‌توانيد تصميم بگيريد كه كدام روش براي شما به صرفه‌تر است.
براي دريافت اطلاعات بيشتر از بهترين قيمت ارزهاي ديجيتال و دريافت مشاوره رايگان براي نحوه خريد تتر و خريد تتر ارزان مي‌توانيد به اين سايت مراجعه نماييد يا با شماره تماس 05138496301 حاصل فرماييد.