معرفي دانشگاه هاي كشور قبرس شمالي براي تحصيل

تحصيل در كشور قبرس گامي مطمئن براي دستيابي به آينده اي روشن بوده از اين روي در سال هاي اخير بسياري از افراد خصوصا ايرانيان به منظور تحصيل به اين كشور سفر مي كنند.سيستم آموزشي كشور قبرس شباهت بسيار زيادي به سيستم تحصيل اروپايي داشته از اين روي مدرك دريافتي از دانشگاه هاي اين كشور در بسياري از نقاط دنيا معتبر مي باشد. افراد مي توانند در سه مقطع تحصيلي (كارداني، كارشناسي و كارشناسي ارشد) در دانشگاه هاي اين كشور تحصيل كرده و علاوه بر دريافت مدرك معتبر، اقامت اين كشور را نيز اخذ كنند. در ادامه ي اين مقاله به بررسي سه دانشگاه برتر كشور قبرس يعني دانشگاه خاور نزديك، دانشگاه مديترانه شرقي و دانشگاه بين الملل قبرس پرداخته و تمامي ويژگي هاي آن را به طور بررسي مي كنيم با ما تا انتها همراه باشيد.

دانشگاه خاور نزديك

دانشگاه خاور نزديك (NEU) واقع در پايتخت اين كشور (نيكوزيا)، فعاليت خود را از سال 1988 آغاز كرده و در طول اين مدت پذيراي بيش از هزاران دانشجو از سرتا سر دنيا بوده است. اين دانشگاه با ارائه برنامه هاي پژوهشي و علمي توانسته به يكي از بهترين و البته مشهورترين موسسات آموزش عالي كشور قبرس تبديل شود.

دانشگاه خاور نزديك قبرس

برخي از افتخارات دانشگاه خاور نزديك

  • دانشگاه خاور نزديك داراي اولين دانشكده داروسازي در اين كشور مي باشد.
  • كتابخانه دانشگاه خاورنزديك با داشتن حدود 115 ميليون منبع الكترونيكي توانسته به يكي از جامع ترين كتابخانه ها تبديل شود.
  • اولين كلينيك دندان پزشكي معتبر و پيشرفته قبرس شمالي، متعلق به اين دانشگاه مي باشد.

 معرفي دانشكده هاي دانشگاه خاور نزديك

اين دانشگاه داراي بيشترين تعداد دانشكده بوده از اين روي تنوع رشته هاي تحصيلي آن نيز بسيار بالا مي باشد. از ميان دانشكده هاي اين موسسه آموزش عالي مي توان به دانشكده معماري، ارتباطات، مهندسي، دندان پزشكي، داروسازي، هنر و طراحي، پرستاري، دامپزشكي و غيره اشاره كرد. متقاضيان مي توانند در سه مقطع كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتري در دانشكده هاي مذكور تحصيل كنند.

هزينه تحصيل در دانشگاه خاور نزديك چقدر است؟

دانشگاه خاور نزديك يك موسسه آموزش عالي خصوصي بوده از اين روي هزينه ي بيشتري نسبت به تحصيل در دانشگاه هاي دولتي به همراه دارد. به طور مثال هزينه ي تحصيل در مقطع كارشناسي رشته معماري 1400 يورو و هزينه ي تحصيل در مقطع دكتراي رشته زنان و زايمان 4000 يورو مي باشد.

به منظور اطلاع از ميزان دقيق شهريه، به وب سايت اين دانشگاه مراجعه فرماييد.

آيا تحصيل در دانشگاه خاور نزديك انتخاب مناسبي است؟

دانشگاه خاور نزديك از رتبه ي بسيار مناسبي در ميان دانشگاه هاي اين كشور برخوردار بوده و مدرك دريافتي از آن در بسياري از نقاط دنيا معتبر است از اين روي تحصيل در اين دانشگاه انتخاب هوشمندانه اي مي باشد.

دانشگاه مديترانه شرقي

دانشگاه مديترانه شرقي يا به اختصار (EMU) تنها دانشگاه دولتي در قسمت شمالي جزيره مديترانه اي قبرس بوده كه توانسته به يكي از بهترين دانشگاه هاي اين منطقه تبديل شود. دانشگاه مديترانه شرقي با داشتن سيستم آموزشي با كيفيت و تجهيزات رفاهي متنوع، هر ساله دانشجويان زيادي را از سرتاسر دنيا به سوي خود جذب مي كند.

از جمله مزاياي تحصيل در اين دانشگاه مي توان به موارد ذيل اشاره كرد.

  • كلاس هاي مجهز به فناوري روز
  • اعتبار بالاي مدرك دريافتي
  • كادر آموزشي برجسته و متخصص
  • امكان كار دانشجويي نيمه وقت
  • تعداد بالاي دانشكده ها

نكته: دانشگاه مديترانه شرقي داراي 12 دانشكده بوده از اين روي تنوع رشته هاي تحصيلي اين دانشگاه بسيار بالا مي باشد.

از ميان محبوب ترين رشته هاي تحصيلي نيز مي توان به هنر، زبان، پزشكي، گردشگري، موسيقي، تجارت و غيره اشاره كرد.

هزينه تحصيل در دانشگاه مديترانه شرقي

هزينه ي تحصيل در هر مقطع و هر دانشكده با ديگري متفاوت مي باشد براي مثال تحصيل در دانشكده ي معماري و دندان پزشكي هزينه اي در حدود 20161 دلار آمريكا و تحصيل در دانشكده تجارت و هنر هزينه اي در حدود 8569 دلار آمريكا به همراه دارد.

به منظور تحصيل در مقطع كارشناسي ارشد و دكتري هزينه ها به دو دسته ي داراي پايان نامه و بدون پايان نامه تقسيم بندي مي شود.

نكته: دانشگاه مديترانه شرقي به جهت رفاه حال دانشجويان بورسيه تحصيلي نيز اعطا مي كند به ياد داشته باشيد كه نمرات بالا و رزومه تحصيلي قوي شانس دانشجويان به منظور دريافت بورسيه تحصيلي را افزايش مي دهد.

دانشگاه بين المللي قبرس

دانشگاه بين المللي قبرس يا به اختصار (CIU) يكي از بهترين گزينه ها به منظور تحصيل در اين كشور مي باشد. اين دانشگاه در 21 متري فرودگاه قبرس شمالي واقع شده و فعاليت خود را از سال  1997 به طور رسمي آغاز كرده است. دانشگاه قبرس شمالي موفق به كسب رتبه 501 در سطح جهاني و رتبه ي 2 در ميان دانشگاه هاي قبرس شمالي شده از اين روي در دسته بهترين ها قرار ميگيرد.

دانشكده هاي دانشگاه بين المللي قبرس

تعداد زياد دانشكده هاي اين موسسه آموزشي سبب شده تا دانشجويان بر اساس استعداد و سرمايه خود حق انتخاب داشته باشند. دانشكده علوم و بهداشت، اقتصاد، دندان پزشكي، علوم و هنر، حقوق، مهندسي و غيره از جمله محبوب ترين دانشكده هاي دانشگاه بين المللي قبرس محسوب مي شود.

https://touran.academy/cyprus-ciu-university/

مدارك لازم به جهت اخذ پذيرش

به همراه داشتن برخي مدارك به جهت اخذ پذيرش اين دانشگاه الزامي است.

  • ترجمه مدرك ديپلم و پيش دانشگاهي
  • گذرنامه
  • مدرك آيلتس يا تافل (در صورت وجود)
  • گواهي موقت كارشناسي (در مقطع كارشناسي ارشد)
  • ترجمه ريز نمرات كارشناسي (در مقطع كارشناسي ارشد)
  • ترجمه ريز نمرات كارشناسي ارشد (در مقطع دكتري)

موارد بالا تنها بخشي از مدارك مورد نياز به منظور ثبت نام در دانشگاه بين المللي قبرس مي باشد.

شهريه و هزينه ي تحصيل

دانشگاه بين المللي قبرس هر ساله دو ترم درسي ارائه داده كه آغاز ترم اول در ماه مهر و آغاز ترم دوم در ماه بهمن مي باشد. هزينه ي يك سال تحصيل در رشته ي داروسازي 8800 يورو، رشته پزشكي 13200 يورو و ساير رشته ها 6500 يورو مي باشد.

كلام آخر:

كشور قبرس به دليل شرايط مناسب زندگي و امنيت بالا همواره به عنوان يكي از بهترين مقاصد تحصيلي شناخته مي شود. در اين مقاله به بررسي سه دانشگاه برتر اين كشور پرداخته ايم. شما عزيزان مي توانيد به منظور كسب اطلاعات بيشتر از موارد مذكور، به وب سايت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه فرماييد.