قبل از خريد بليط چارتر به چه نكاتي توجه كنيم؟

حتي اگر اهل سفرهاي هوايي نباشيد، بليط چارتر از جمله اصطلاحاتي است كه بارها به گوشتان خورده است. چقدر با اين عبارت آشنايي داريد؟ آيا فكر مي‌كنيد كه بليط چارتري ارزانتر از ساير بليط‌ها است؟ در زمان خريد بليط چارتر به چه نكاتي بايد توجه داشت؟ اين‌ها سوالاتي هستند كه پاسخ صحيح به آن‌ها موجب مي‌شود كه سفر راحت‌تري و بي‌دغدغه‌تري را تجربه كرده و در زمان رزرو بليط هواپيما، بهترين گزينه را براي خود خريداري كنيد. براي پاسخ به سوالات فوق و آشنايي بيشتر با بليط هواپيما چارتر، توصيه مي‌كنيم تا انتهاي مطلب پيش رو با ما همراه باشيد.

 

بليط چارتر چيست؟

اگر تابه‌حال بليط هواپيما خريده باشيد، حتما عبارت سيستمي و چارتر را كنار بليط‌ها مشاهده كرده‌ايد. آن دسته از بليط‌هايي كه مستقيما توسط خود ايرلاين به‌فروش مي‌رسند، بليط سيستمي ناميده مي‌شوند. اين دسته از بليط‌ها نرخ ثابتي دارند و در صورت انصراف از سفر، قابل استرداد هستند. در مقابل، بليط چارتري به بليط‌هايي گفته مي‌شود كه توسط يك آژانس هواپيمايي پيش‌خريد شده و با نرخ تعيين‌شده از سوي خود آن آژانس به فروش مي‌رسند. بليط‌هاي چارتر ويژگي‌هاي خاصي دارند كه در ادامه درباره آن‌ها صحبت خواهد شد.

بليط‌ هاي چارتر هميشه ارزانتر از بليط‌ هاي سيستمي نيستند

بر خلاف تصور عموم، بليط چارتري ارزانتر از بليط سيستمي نيست. در واقع، با توجه به اينكه نرخ اين بليط‌ها از سوي آژانس هواپيمايي تعيين مي‌شود، ممكن است در برخي مواقع نرخ آن‌ها بيشتر از بليط‌هاي سيستمي باشند. از آنجايي كه اين نوع بليط‌ها پيش‌خريد شده‌اند، در اغلب مواقع غير قابل استرداد هستند. بنابراين، اگر بخواهيد بليط هواپيما خود را استرداد كنيد، احتمالا بخش زيادي از مبلغ پرداخت‌شده را بايد به‌عنوان جريمه پرداخت كنيد. لازم به ذكر است كه بليط هاي لحظه آخري از نوع چارتري هستند.

 

آيا همه‌ بليط ‌هاي چارتر به يك اندازه معتبر هستند؟

اين مسئله تا حد زيادي بستگي دارد به اينكه بليط هواپيما خود را از چه مرجعي خريداري كرده باشيد. در صورتي كه پيش از اقدام براي رزرو بليط، به‌اندازه كافي وقت صرف كنيد و سراغ مراجع معتبري مثل فلاي تودي برويد، بليط چارتر كاملا قابل اعتماد خواهد بود. خريد از مراجع معتبر علاوه بر اطمينان از قيمت‌گذاري منصفانه و پشتيباني به‌موقع، اين حسن را هم دارد كه شانس شما براي قابليت استرداد بليط چارتر را نيز افزايش مي‌دهد.

بليط چارتر هواپيما براي همه افراد قيمت ثابتي دارد!

بليط‌هاي سيستمي براي همه گروه‌هاي سني نرخ ثابتي ندارند و هزينه خريد بليط براي بزرگسالان، كودكان 12-2 سال و نوزادان 2-0 سال، متفاوت است. در عوض، همه بليط‌هاي چارتري نرخ ثابتي دارند و براي هر گروه سني كه بليط رزرو كنيد، بايد هزينه يكساني را در زمان رزرو پرداخت كنيد. اين يكي از اصلي‌ترين تفاوت بليط‌هاي چارتري و سيستمي است.

آيا امكان لغو يا جابه‌جايي بليط‌ هاي چارتر وجود دارد؟

همان‌طور كه پيش از اين هم به آن اشاره شد، در اغلب مواقع بليط‌هاي چارتري غير قابل استرداد هستند و در صورتي كه بنا به هر دليلي تصميم به لغو سفر خود بگيريد، احتمالا همه مبلغ پرداخت‌شده به‌عنوان جريمه كسر خواهد شد. در صورت قابليت استرداد نيز، عموما مبلغ زيادي به‌عنوان جريمه از هزينه پرداخت‌شده توسط مسافر كسر مي‌شود. از اين رو، اگر تاريخ سفرتان قطعي نيست يا احتمالا كنسلي و جابه‌جايي وجود دارد، بليط سيستمي بخريد تا در صورت انصراف از سفر، بخش عمده‌اي از هزينه صرف‌شده جبران شود.

 

آيا بليط هواپيما چارتر ارزانتر است؟

از آنجايي كه اين نوع بليط‌ها توسط آژانس‌هاي گردشگري پيش‌خريد مي‌شوند، آژانس‌ها براي جلوگيري از ضرر بيشتر، بليط‌هايي را كه تا آخرين لحظات پرواز به فروش نرسيده‌اند، آن‌ها را با قيمت كمتر و تحت عنوان بليط لحظه آخري مي‌فروشند. همچنين، ممكن است در مواقعي خاص روي بليط هاي چارتري تخفيف اعمال كنند كه در اين حالت قيمت اين نوع بليط‌ها كمتر از بليط‌هاي سيستمي خواهد بود. به طور كلي، چارتربودن يك پرواز الزاما به‌معناي ارزان‌بودن آن نيست.

فلاي تودي، مرجع معتبر خريد بليط هواپيما ارزان

بليط چارتر يكي از اصطلاحات پركاربرد در زمينه خريد بليط هوپيما است و آشنايي با آن، دغدغه‌ها و چالش‌هاي شما در زمان خريد بليط هواپيما را تا حد زيادي كاهش مي‌دهد. در اين مطلب با شما درباره بليط چارتري صحبت كرديم و اطلاعات لازم در اين زمينه را در اختيارتان قرار داديم. براي خريد انواع بليط هواپيما چارتري، سيستمي و لحظه آخري، همين حالا به وبسايت فلاي تودي مراجعه كنيد.

خريد بليط از سايت فلاي تودي به صورت آنلاين و در سريع‌ترين زمان ممكن انجام مي‌شود. تنها كافي‌ است (با توجه به مقصد سفرتان) به بخش پروازهاي داخلي يا خارجي برويد و از آنجا، اقدامات لازم براي خريد بليط هواپيما را انجام دهيد. بعد از اتمام مراحل و پرداخت هزينه، تاييديه آن به صورت ايميل و اس‌ام‌اس براي شما ارسال خواهد شد. فلاي تودي مرجع خريد ارزانترين بليط هواپيما و رزرو هتل است كه با پشتيباني 24 ساعته حتي در ايام تعطيل، تجربه بسيار لذت‌بخشي از سفر هوايي را براي شما رقم مي‌زند.