بهترين روش شارژ گوشي و محافظت از باتري موبايل

باتري موبايل را مي توان به عنوان يكي از مهم ترين بخش ها در گوشي هوشمند دانست كه به محافظت ويژه اي نياز دارد. بسياري از افراد به علت ندانستن اصول صحيح نگهداري از باتري موبايل، باعث آسيب هاي جبران ناپذيري به آن مي شوند. در اين مقاله قصد داريم با بررسي روش هاي شارژ گوشي و محافظت از آن، شما عزيزان را در نگهداري بهتر گوشي هايتان، راهنمايي كنيم. با ما همراه باشيد.

براي خريد پاور بانك ، خريد باتري گوشي و همچنين خريد شارژر موبايل مي توان از خدمات "سايت نوبشو" به عنوان يكي از بزرگترين موتورهاي جستجو كالا استفاده نمود و در آن افزون بر بازديد از انواع شارژر موبايل و باتري و بررسي ويژگي ها و قيمت بهترين شارژر گوشي ، خريدي آسان و به صرفه را نيز تجربه نمود.

انواع كابل شارژ موبايل

استفاده از كابل متناسب با سوكت شارژ، يك از اصول مهم در شارژ باتري محسوب مي شود. انواع كابل هاي شارژ را مي توان به صورت زير دسته بندي كرد:

كابل شارژ ميكروUSB؛ رايج ترين سوكت شارژر موبايل مربوط به سوكت هاي ميكرو USB است و در موبايل هاي قديمي اندرويد كاربرد داشته است. اين نوع كابل شارژ از پركاربرد ترين كابل ها نيز مي باشد.

كابل شارژ تايپ سي؛ در گوشي هاي جديدتر اندرويد، از سوكت شارژهاي تايپ سي استفاده شده است و به منظور شارژ كردن گوشي خود نيازمند كابل هاي تايپ سي نيز مي باشيد. اين نوع كابل مي تواند با سرعت مطلوبي گوشي شما را شارژ كند.

 https://www.farsiblog.com/1/sh2.jpg

كابل لايتينگ؛ در گوشي هاي آيفون به منظور شارژ باتري، به كابل هاي مختص خود كمپاني نياز داريد. كابل لايتينگ به صورت انحصاري و مجزا از ساير كابل ها مي باشد.

انواع شارژر

كمپاني هاي سازنده موبايل، هر يك شارژرهاي مورد نياز خود را نيز توليد مي كنند و بهتر است گوشي را با شارژر اصل خودش، شارژ كنيد. نكته بسيار مهم آنست كه از شارژرهاي يك برند براي تمامي گوشي هاي همان برند نيز نبايد استفاده كرد. برخي از گوشي ها نيازمند شارژر 2 آمپر مي باشند و در برخي ديگر اين توان الكتريكي به ميزان كمتري مورد نياز است. استفاده از ساير شارژرها با جريان بيشتر سبب آسيب به باتري شما مي شود.

در گوشي هاي آيفون شما مي توانيد به منظور شارژ موبايل خود از شارژر آيپد استفاده كنيد اما نمي توانيد براي شارژ آيپد، از شارژر گوشي آيفون خود استفاده كنيد. چرا كه آيپدها به جريان 2 آمپر براي شارژ نياز دارند و اين ميزان جريان در موبايل تنها يك آمپر است. در صورت استفاده از شارژر با جريان كمتر در طول زمان باتري دستگاه شما آسيب مي بيند و خراب مي شود.

 

اتصال صحيح شارژر به گوشي

به هنگام شارژ كردن گوشي خود توجه داشته باشيد كه به درستي شارژر را به سوكت موبايل وصل كنيد. بهتر است پس از در دست گرفتن شارژر با نگاهي دقيق آن را به محل مورد نظر وصل كنيد و از اعمال فشار بر آن جلوگيري كند. اين مسئله سبب خراب شدن سوكت شارژر مي شود و در صورتي كه اتصال به درستي انجام شود، طول عمر سوكت شما بيشتر خواهد بود.

شارژ اوليه موبايل

در حال حاضر در ساخت گوشي هاي هوشمند از باتري هاي ليتيوم استفاده مي شود و نيازي به شارژ اوليه نمي باشد. در واقع مي توان اين مسئله را يك تصور اشتباه دانست كه در بين مردم رايج شده است. در گوشي هاي هوشمند، باتري به هنگام توليد شارژ مي شود و پس از آن نيز مجددا در كارخانه موبايل شارژ خواهد شد؛ بنابراين نيازي به شارژ اوليه نيست.

 https://www.farsiblog.com/1/sh3.jpg

نكات قابل توجه در شارژ گوشي

در شارژ كردن گوشي هاي هوشمند خود بايد يكسري نكات را به منظور افزايش طول عمر باتري در نظر داشته باشيد:

  • موبايل شما نبايد به مدت يك شبانه روز به شارژر متصل باشد؛ گوشي هاي جديد عموما اين قابليت را دارند كه بيشتر از حد نياز خود انرژي جذب نمي كنند. با اين حال برخي از انواع موبايل نمي توانند در برابر گرما از خود مقاومت نشان دهند و متصل بودن آن ها به مدت طولاني به شارژ، باعث ايجاد گرما مي شود.
  • اجازه ندهيد باتري شما كاملا خالي شود؛  همواره سعي كنيد شارژ گوشي خود را بين 40 تا 80 درصد نگه داريد. در اين حالت طول عمر باتري شما نيز افزايش مي يابد.
  • عدم استفاده از گوشي به هنگام شارژ؛ به هنگام اتصال گوشي به شارژ، كاركردن با آن علاوه بر آسيب به گوشي و باتري، خطراتي را نيز براي شما به دنبال دارد و در بسياري از موارد مشاهده شده كه گوشي دچار انفجار گشته و سبب آسيب به كاربر شده است. بنابراين بهتر است در اين زمان از گوشي خود استفاده نكنيد.
  • استفاده از شارژر ارجينال؛ استفاده از شارژر اصلي براي شارژ كردن گوشي، مي تواند مزيت هاي فراواني براي گوشي شما داشته باشد و طول عمر باتري را نيز افزايش مي دهد. شارژرهاي ارجينال به ندرت منفجر شده اند. با اين حال امكان خراب شدن شارژرهاي اصلي به دليل استفاده نامناسب نيز وجود دارد.

شارژ سريع تر موبايل

بسياري از كاربران به دنبال مواردي براي شارژ شدن سريع تر گوشي خود مي باشند. مواردي كه سبب مي شود شارژ گوشي شما سريع تر صورت گيرد در ادامه عنوان شده است:

  • فعال كردن حالت هواپيما
  • خاموش كردن گوشي
  • عدم استفاده از پورت USB ماشين و يا كامپيوتر
  • استفاده از پريز برق در شارژ كردن گوشي
  • استفاده از پاور بانك
  • عدم استفاده از شارژ وايرلس
  • جدا كردن قاب گوشي
  • استفاده از كابل هاي با كيفيت و ارجينال

خريد تجهيزات حفاظتي و جانبي باتري موبايل از نوبشو

براي خريد تجهيزات جانبي و شارژر موبايل از جمله  خريد پاور بانك ، خريد باتري گوشي و همچنين  ساير تجهيزات بايستي به مراكز معتبر عرضه و فروش آن ها مراجعه نمود. چنانچه پيش از اين گفته شد؛ "سايت نوبشو موتور جستجوي كالا" يكي از مراكز عرضه و فروش انواع كابل شارژر اصلي سامسونگ، باتري موبايل سامسونگ، پاور بانك شيائومي، شارژر سامسونگ اصل و ... است كه در آن ضمن بازديد از انواع مدل، ويژگي و قيمت پاور بانك سامسونگ ، شيائومي، ايفون و ... در مدت زماني كوتاه مي توان اقدام به خريد نمود. با خريد پاور بانك، باتري گوشي، كابل و شارژر موبايل از برندهاي معتبر توليد كننده اين كالا از "فروشندگان سايت نوبشو" افزون بر اطمينان از خريد كالايي اصل مي توان خريدي ارزان قيمت در مقايسه با خريد از فروشندگان ديگر سايت ها و يا پيج هاي اينستاگرامي را تجربه كرد.