كوه‌هاي مريخي چابهار
كوه‌هاي مريخي چابهار

بعد از سفر به تور كيش نوبت به يكي از جاذبه‌هاي خارق‌العاده گردشگري چابهار مناطق كوهستاني اين بندر است  كه به نام كوه‌هاي مريخي چابهار شناخته مي‌شوند. علت اين نام‌گذاري را مي‌توان شباهت ظاهري جالب كوه‌ها با سطح سياره مريخ دانست كه هر بيننده‌اي را از تماشاي آن به‌وجد مي‌آورد. استفاده از تور چابهار يكي از راه‌هاي مسافرت به اين منطقه براي مشاهده كوه‌هاي مريخي اين شهر به‌حساب مي‌آيد كه طرفداران بسياري نيز دارد. يك تجربه فراموش‌نشدني از نماي مينياتوري، از يك سري كوه با ظاهر خاص و قدمت چند ميليون ساله براي هر كسي واقعا شگفت‌آور خواهد بود.

يكي از جذابيت‌هاي بي‌نظير اين كوه‌ها، فسيل جانوران دريايي باقي‌مانده روي صخره‌هاي آن است؛ علت اين مساله مدفون بودن كوه‌هاي مريخي چابهار زير آب دريا براي سال‌هاي بسيار زياد در گذشته‌هاي دور به‌نظر مي‌رسد.

به همين دليل هنوز هم بقاياي جانوران دريايي روي آن قرار دارد و به‌چشم مي‌خورند. احتمالا علت ظاهر متفاوت اين كوه‌ها و ايجاد شيارهاي روي آن‌هم به‌دليل قرارگيري آن‌ها زير آب دريا بوده است. از ديگر جذابيت‌هاي وابسته به اين كوه‌ها مي‌توان تماشاي ستارگان زيبا هنگام تاريكي شب را در نظر گرفت.

البته توجه داشته باشيد كه شما مي‌توانيد با حضور در اين منطقه از سه نعمت خيره‌كننده خداوند بهره‌مند شويد؛ كوه‌هاي معماري شده با شيارها و رنگ‌هاي خيره‌كننده، آسمان شب پرستاره و سواحل آرامش‌بخش دريا كه همگي در يك‌بار مسافرت به اين منطقه كه مردم محلي آن را با نام آريا مي‌شناسند، به وقوع خواهد پيوست.

هارموني جذاب و خارق‌العاده اما عجيب كوه‌هاي چابهار

اگر براي يك ‌بار هم كه شده با استفاده از تور چابهار به اين منطقه سفر كنيد، به اين حقيقت پي خواهيد برد كه كوه‌هاي مريخي هارموني بسيار عجيب و البته جذاب و منحصربه‌فرد دارند. ظاهر و رنگ اين صخره‌ها به شكلي ديده مي‌شوند كه در كم‌ترين نقطه از دنيا مي‌توان نمونه‌هاي مشابه آن را پيدا كرد.

اين كوه‌هاي مينياتوري همان‌طوركه گفتيم براساس فرسايش از طريق جريان آب در طول ساليان دراز و متمادي به اين شكل و شمايل درآمده‌اند. براي مسافرت به اين نقطه و اسكان در شب براي تماشاي آسمان زيبا، نگران مكان براي اتراق نباشيد؛ چراكه استراحتگاه راحت با امكانات لازم براي گردشگران مهيا شده است. مي‌توانيد در آن‌ها به استراحت بپردازيد؛ بنابراين با توجه به چنين ويژگي‌هايي شما مي‌توانيد با خيال آسوده‌تر مسير مسافرت خود را طي كنيد.

يكي از راه‌هاي مسافرت به اين منطقه خصوصا براي نقاط دورتر كشور استفاده از تور هوايي چابهار است. شما با استفاده از تور هوايي چابهار مي‌توانيد به ساير نقاط ديدني چابهار نيز دسترسي داشته باشيد. بندر زيباي گواتر و قرارگيري در نقطه صفر مرزي، تپه‌هاي زيبا كوه گل‌افشان، تالاب ليپار و مشاهده پرندگان موجود در آن از جمله عقاب دشتي و فلامينگو، سواحل صخره‌اي و روستاي درك از ديدني‌هاي اين منطقه هستند.

 محدوده گاندو كه به‌دليل گونه‌هاي جانوري منحصربه‌فرد و مختلف از جمله تمساح، شغال، روباه و سنجاب حفاظت‌شده، موزه محلي و ديگر روستاهاي ديدني با جاذبه‌هاي گردشگري فراوان ‌همه مي‌توانند لحظات فوق‌العاده‌اي را در اين مسافرت براي شما به‌ارمغان آورند.

اين مطلب را هم بخوانيد: مدارك لازم براي خريد تور چيست؟

بهترين زمان براي مسافرت به چابهار

 يكي از نكات جالب‌توجه نحوه نام‌گذاري شهر چابهار است. اگر به اسم اين شهر دقت كنيد، متوجه علت اين موضوع خواهيد شد. از آنجايي كه آب‌وهواي اين بندر در همه فصول سال به صورت معتدل و بهاري است، به همين علت اين شهر را چهار بهار يا همان چابهار نام‌گذاري كرده‌اند. البته در مواقعي از سال خصوصا اواخر بهار به‌دليل شرجي بودن اين منطقه، هوا مرطوب مي‌شود؛ اما مسافرت به اين منطقه در فصل‌هاي زمستان و تابستان به‌خاطر معتدل بودن هوا مي‌تواند حس‌وحال خاص خود را داشته باشد.

اگر چه دماي اين شهر هيچ‌وقت از يك محدوده خاص بيشتر نمي‌شود؛ اما بهترين زمان براي سفر به اين منطقه ماه‌هاي پاييز و زمستان تا اوايل بهار خواهد بود. پس اين موضوع را به خاطر بسپاريد تا بتوانيد با استفاده از تور هوايي چابهار به اين منطقه برويد و از آن ديدن كنيد.

 قيمت تور چابهار

هزينه و قيمت تور چابهار بسته به عوامل گوناگون مي‌تواند متفاوت باشد و شايد حتي مهم‌ترين عامل اثرگذار انتخاب شيوه مسافرت به اين منطقه نيز به‌نظر مي‌رسد. براي مثال مهم است كه شما از مسافرت هوايي لذت ببريد يا جذابيت‌هاي مسافرت زميني را دوست داشته باشيد. اگر علاقه‌مند هستيد تور چابهار را با قيمت مناسب‌تر تهيه كنيد، مي‌توانيد از تورهاي لحظه آخري يا آفرهاي ويژه بهره ببريد. سفر در برخي از فصول سال به اين منطقه هزينه بيشتري را نسبت به ديگر مواقع در بر خواهد داشت؛ بنابراين اگر مي‌خواهيد هزينه سفرتان را كاهش دهيد، در زمان‌هاي خلوت‌تر سال به اين منطقه مسافرت كنيد. در تابستان كه تعداد گردشگران كاهش پيدا مي‌كند، براي جذب مسافران جشنواره‌هاي زيبا و جذاب محلي و مسابقات متعدد از جمله رقابت در شترسواري برگزار مي‌شود كه مي‌تواند براي كساني كه از زندگي شهري احساس خستگي مي‌كنند، تنوع جالب‌توجهي باشد. خوردن غذاي محلي چابهار، بازديد از نمايشگاه‌هاي صنايع‌دستي، بهره‌مندي از موسيقي محلي منطقه نيز از ديگر جذابيت‌هاي سفر به چابهار محسوب مي‌شود. شما مي‌توانيد با در نظر گرفتن قيمت تور چابهار، تور مناسبي را انتخاب كرده و با استفاده از آن به اين منطقه زيبا سفر كنيد.