هر آنچه بايد درباره سفر به ادمونتون كانادا بدانيد

مقاصد خاص و جذاب هميشه خاطره يك سفر به يادماندني را از خود به جاي مي‌گذارند. براي تجربه لذت يك سفر خارجي فوق العاده از ميان گزينه‌هاي فراوان، سفر به شهر ادمونتون كانادا مي‌تواند يكي از بهترين گرينه‌ها باشد. اگر بليط ادمونتون را گرفته‌ايد و قصد سفر به اين شهر را داريد، بهتر است كمي درباره آن بدانيد.

براي اينكه شهر ادمونتون را بهتر بشناسيد، بايد بدانيد كه اين شهر به شهر فستيوال‌ها و جشنواره‌هاي كشور كانادا معروف است؛ اما اين تنها چيزي كه اين شهر را تبديل به يك مقصد عالي مي‌كند نيست. اين شهر ويژگي‌هاي منحصربه‌فرد زيادي دارد كه باعث جذابيت آن شده است.

 

ويژگي‌هاي ادمونتون

ادمونتون يكي از مهم‌ترين شهرهاي توريستي و جاذب گردشگر در آمريكاي شمالي محسوب مي‌شود. اين شهر با جغرافياي جالب و منحصربه‌فرد خودُ جاذبه‌هاي زيادي براي جلب نظر گردشگران دارد.

ادمونتون تصورات شما را از يك شهر در محاصره جنگل‌ها و سبزه زارهاي طبيعي كه در كرانه رودي بزرگ واقع است، در خود جمع كرده است. رودخانه بزرگ و پر تب ساسكاچوآن از دل اين شهر عبور كرده و جلوه زيباي آن را دوچندان مي‌كند. 

تفريح در ادمونتون

خريد بليط هواپيما ادمونتون لذت يك گشت و گذار در سفري جالب را، در شهر خارق العاده ادمونتون نصيب شما خواهد نمود. اين شهر ويژگي‌هاي طبيعي و همچنين جاذبه‌هاي شهري متنوع و زيادي دارد كه همه آن‌ها دست به دست هم داده‌اند، تا شما را به عنوان يك مسافر و گردشگر در اين شهر سرگرم كنند.

ادمونتون به لحاظ موقعيت جغرافيايي در مكاني جالب و خاص واقع شده است. اين شهر در فاصله ۲۲۰ كيلومتري از رشته‌ كوه‌هاي راكي در آمريكا و در دل جنگل‌ها و چمنزارهاي شمال قاره آمريكا، قرار گرفته است. كمتر شهري را مي‌توانيد پيدا كنيد كه شرايط محيطي و جغرافيايي اينچنيني داشته و همزمان به لحاظ رشد شهري بي‌نظير بوده باشد.

 

اين شهر كه به واسطه برگزاري و ميزباني جشنواره‌هاي متعدد كشور كانادا، به فستيوال سيتي معروف شده است، قلب فرهنگي منطقه شمال قاره آمريكا محسوب مي‌شود. سازه‌هاي شهري زيادي را با سبك‌هاي خاص و متنوع مي‌توان در اين شهر ديد. در واقع عمده بناها و ساختمان‌هاي دولتي و اداري كانادا در اين شهر ساخته شده‌اند كه معماري خاص و منحصربه‌فردي، به بخش گسترده‌اي از بافت شهري آن خواهد داد.

جذابيت‌ها و سرگرمي‌هاي درون شهري ادمونتون، صرفا محدود به تماشاي بناها و سازمان‌هاي اين شهر نيست. فروشگاه‌ها و مراكز تجاري و توريستي اين شهر، ميزبان شما به عنوان يك توريست خواهند بود. همانطور كه مي‌دانيد كانادا كشوري مهاجرپذير است؛ جالب است بدانيد سياست‌هاي مهاجرت پذيري كانادا باعث شده تا بسياري از افراد بليط ادمونتون را براي مهاجرت خود خريداري كنند. مهاجران ايراني قابل توجهي در اين شهر زندگي مي‌كنند و مي‌توان گفت بعد از كلان‌شهرهاي تورنتو و ونكوور، از مهاجر پذيرترين شهرهاي كانادا به حساب مي‌آيد.

ويژگي‌هاي انساني و اجتماعي ادمونتون

ادمونتون بيش از يك ميليون نفر جمعيت ساكن دارد و دومين شهر بزرگ و پرجمعيت در استان آلبرتا كانادا به حساب مي‌آيد. اين شهر تا چند دهه پيش، كم و بيش با مشكل اقتصادي و اشتغال ساكنان آن مواجه بود؛ اما در حال حاضر مشاغل متنوع و زيادي در اين شهر وجود دارد كه نرخ بيكاري در اين شهر را كاهش داده است. ظرفيت‌هاي گردشگري يكي از عواملي است كه باعث ايجاد شغل‌هاي متعدد در زمينه تفريح و سرگرمي و همچنين مراكز تجاري اين شهر تاثير گذار بوده است.

اقتصاد فعال و در گردش شهر ادمونتون، باعث شده تا به عنوان يك شهر اقتصادي شناخته شود. ادمونتون ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي قابل توجهي نيز در زمينه اقتصادي دارد. اگر شما بليط ادمونتون را براي يك سفر تجاري خريداري كرده‌ايد،‌ بايد بدانيد كه اين شهر يكي از قطب‌هاي استخراج و تامين نفت و گاز قاره آمريكا به شمار مي‌آيد؛ به همين دليل يكي از اهداف سفر به اين شهر، انجام تحقيقات و مطالعات تجاري و اقتصادي است.

 

تبعا بازديد از شهري كه شاخصه‌هاي مثبت زيرساختي، امكانات، مزيت‌هاي طبيعي و جغرافيايي و البته يك ظرفيت بزرگ صنعتي و اقتصادي را داراست، به اندازه كافي و حتي فراتر از انتظار مفيد و سودمند خواهد بود و گردشگران را در كنار تفريح و لذت، با ديگر مزيت‌هاي شهري آشنا خواهد كرد.

آب و هواي ادمونتون

دور از حقيقت نيست كه بسياري از سفرهاي تفريحي افراد به علت مواجه شدن با آب و هوايي خاص و منحصربه‌فرد است، تا اصطلاحا آب و هواي‌شان عوض شود. البته برخي از سفرها هم در اين موضوع استثنا هستند و لزوما براي تجربه يك آب و هواي تازه انجام نمي‌شوند؛ اما با اين حال بازهم آب و هوا در كيفيت هر سفري تاثير گذار است و نمي‌توان از نقش بسزاي آن در طول مدت سفر صرف نظر كرد.

اگر در فصلي غير از تابستان به ادمونتون سفر مي‌كنيد، توصيه مي‌شود تا حتما لباس و پوشش گرم به همراه خود داشته باشيد. آب و هواي ادمونتون در حالت كلي سرد و قاره‌اي است. در اكثر روزهاي سال هواي اين شهر آفتابي همراه با نسيم‌هاي خشك و سرد است؛ عملا تحت تاثير شرايط و موقعيت جغرافيايي ادمونتون، فصل‌هاي معتدل بهتر و پاييز را در مدت كوتاهي دارند و بيشتر طول سال در اين شهر با تابستان و يا زمستان سپري خواهد شد.

معمولا دماي تابستاني ادمونتون از ماه ژانويه تا ژوئيه، بين ۱۱ درجه فارنهايت تا ۶۰ درجه فارنهايت متغير است. همچنين دماي زمستاني از ابتداي ماه نوامبر تا ماه مارس، تا حد منفي ۲۰ درجه سانتي گراد نيز كاهش مي‌يابد؛ به همه اين ويژگي‌ها اضافه كنيد كه موقعيت جغرافيايي ادمونتون در نيمكره شمالي به گونه‌اي است كه آفتاب مايل مي‌تابد و در مدت زيادي از روز نور كافي خورشيد وجود ندارد.

 

جمع بندي

شهر ادمونتون از آن دسته مقاصد گردشگري است كه خاص بودن آن باعث استقبال گردشگران و توريست‌ها از آن شده است. اين شهر نيز همانند ديگر شهرهاي بزرگ و معروف كانادا مهاجر پذير است اما شايد وجه تمايز آن ار ساير شهرها در توريستي بودن آن باشد. بنابراين اگر قصد رفتن به يك سفر خارجي بهاري و يا تابستاني را داريد، پيشنهاد ما خريد بليط ادمونتون است.