عوامل تعيين كننده در قيمت لوله درزدار

 

لوله‌ درزدار شامل لوله‌هايي هستند كه در اثر جوش دادن لبه‌هاي ورق فلزي به وجود مي‌آيند. هم اكنون اين محصولات در متريال، ابعاد، ضخامت، برند و حتي اشكال مختلفي در بازار وجود دارند. هدف توليد چنين محصولاتي، به كارگيري آن‌ها براي صنايع گوناگون با اهداف مختلف است.

يكي از مهمترين پارامترهايي كه كاربران هنگام خريد به آن توجه مي‌كنند، قيمت خواهد بود. هم اكنون پارامترهاي بسيار زيادي تعيين كننده قيمت چنين محصولاتي هستند چه بسا اينكه با توجه به اوضاع اقتصادي كنوني شاهد نوسانات شديد بازار آهن‌آلات نيز خواهيم بود. براي كسب اطلاعات بيشتر در رابطه با فاكتورهاي تاثيرگذار روي قيمت اين محصولات با ما همراه باشيد.

 

لوله درزدار چيست؟

لوله‌ درزدار پركاربردترين محصولاتي هستند كه تحت فرآيند جوش دادن يا اتصالات مختلف توليد مي‌شوند. در واقع لبه‌هاي ورق را پس از شكل دهي و خم كردن به يكديگر جوش مي‌دهند و لوله‌هاي درزدار به توليد مي‌رسند.

براي اتصال دو لبه به يكديگر نيز از روش‌هاي مقاومت الكتريكي و ذوبي الكتريكي مي‌توان استفاده كرد. در اين روش جريان الكتريكي تحت تاثير فركانس زياد بين دو لبه اعمال شده و در نتيجه دو لبه ذوب شده به يكديگر اتصال مي‌يابد.

امروزه با پيشرفت علم، تغييرات زيادي در روش توليد اين محصولات نيز به وجود آمده است. چرا كه هم اكنون از روش‌هاي نوين و پيشرفته‌اي نظير جريان فركانس بالا به‌عنوان جايگزين جوش دو لبه استفاده مي‌كنند.

انواع لوله درزدار از نظر نوع مصرف

لوله درزدار از نظر نوع مصرف يا كاربرد در مدل‌هاي مختلفي به توليد مي‌رسد. بد نيست شما كاربران عزيز قبل از خريد با تنوع اين محصولات پركاربرد آشنا شويد.

مدل‌هاي داربستي

از مطرح‌ترين مدل‌هاي درزدار مي‌توان به لوله‌هاي داربستي اشاره داشت كه امروزه در ساختمان‌سازي سطح كاربرد بسيار فراواني دارند. با استفاده از اين مدل‌ها قطعاً دسترسي به نقاط مختلف ساختمان امكان‌پذير مي‌شود و چنين محصولاتي را هرگز نمي‌توان براي هدايت آب و گاز به كار برد.

مدل‌هاي اسپيرال

لوله اسپيرال جزو مدل‌هاي جديد و بسيار با كيفيت از نمونه‌هاي لوله درزدار است. اين محصولات توسط  جوشكاري جديد يا زير پودري به توليد رسيده‌اند و به همين سبب نسبت به ديگر مدل‌هاي درزدار برتري‌هايي دارند. مقاومت بالاي اين محصول باعث شده تا سطح كاربرد آن‌ها نيز در مقايسه با ديگر مدل‌هاي درزدار بيشتر باشد.

مدل‌هاي جدارچاه

براي چاه‌هاي عميق نياز به لوله‌هايي خاص است كه آن‌ها را با نام مدل‌هاي جدال چاه مي‌شناسند كه خود در دو نوع ساده و شياردار به توليد رسيده‌اند. مدل‌هاي جدارچاه را با هر طرحي مي‌توانيد به‌عنوان يك مانع در بين ديواره و آب مورد استفاده قرار دهيد.

مدل‌هاي درز مستقيم صنعتي

از پركاربردترين مدل‌هاي لوله درزدار  مي‌توان به مدل‌‌هاي پركاربرد درز مستقيم صنعتي اشاره داشت. ساختار بسيار ساده‌اي دارند و روش ساخت آن‌ها نيز راحت‌تر از ديگر مدل‌ها خواهد بود. اين محصولات به روش جوشكاري مقاومتي به توليد رسيده‌اند و به همين سبب مقاومت آن‌ها در برابر شرايط مختلف بيشتر است.

مدل‌هاي گالوانيزه

لوله‌ درزدار گالوانيزه به عنوان محصولاتي مستحكم، در برابر زنگ زدگي و حتي خوردگي بالاترين مقاومت را دارند. همين سطح استقامت بسيار بالاي گالوانيزه باعث شده تا بتوان از آن براي كاربردهاي بسيار زيادي استفاده كرد.

ويژگي‌هاي لوله‌هاي درزدار

لوله درزدار همانند ديگر محصولات مشابه موجود در بازار ويژگي‌هاي شاخصي دارد كه با بررسي اين ويژگي‌ها در مي‌يابيم اهميت كاربرد گسترده آن‌ها در صنايع مختلف مي‌شود.

·         نصب راحت

·         هزينه كمتر

·         كاربرد گسترده

مراحل توليد لوله درزدار

لوله‌‌هاي درزدار روش توليد خاصي دارند و اين روش توليد در مقايسه با روش توليد نمونه‌هاي بدون درز كاملاً متفاوت است. بد نيست شما عزيزان نيز براي درك بهتر سطح مقاومت اين محصولات، با گام‌هاي مهم توليد اين محصولات آشنا باشيد.

·         انتخاب ورق

·         برش نواري

·         فرم دهي

·         جوش

·         سرد كردن و برش دادن

·         چاپ و بسته بندي

 

 

تفاوت لوله درزدار و بدون درز

شايد بسياري از افراد با تفاوت بين لوله‌ درزدار و بدون درز آشنا نيستند. در زمان خريد، اين دسته از افراد پس از بررسي مشخصات هر يك از اين محصولات و تفاوت‌هاي بين آن‌ها، به تناسب نياز يكي از آن‌ها را انتخاب كنند.

ابعاد

براي توليد هر يك از اين محصولات توليد كنندگان از استانداردهاي خاصي پيروي مي‌كنند. براي ساخت مدل‌هاي بدون درز هرگز سفارشي دريافت نمي‌شود و تنها در قالب‌هاي استاندارد ارائه شده بايد اين مدل‌ها به توليد برسند. معمولا هم مدل‌هاي بدون درز هرگز با ضخامت ديواره كمتر از ۳ ميليمتر به توليد نمي‌رسند در صورتي‌كه مدل‌هاي درزدار سفارشي ساخته مي‌شوند.

مقاومت

مدل‌هاي درزدار در قسمت درز گاهي دچار خوردگي و در نتيجه كاهش مقاومت مي‌شوند، اين درصورتي است كه مدل‌هاي بدون درز در برابر خوردگي بالاترين مقاومت را از خود نشان مي‌دهند. همچنين اين مقاومت در برابر زنگ زدگي و ضربه نيز صدق مي‌كند و همين مسئله سطح كاربرد آن‌ها را افزايش مي‌دهد.

ابعاد

مدل‌هاي درزدار را معمولاً در ابعاد ۶ تا ۱۲ متر توليد مي‌كنند، حال مدل‌هاي لوله بدون درز هرگز در ابعاد كم توليد نمي‌شوند.

لوله درزدار در صنعت ساختماني و تاسيسات

مدل‌هاي درزدار بيشتر براي صنعت ساختماني و تاسيسات ساختماني مورد استفاده قرار مي‌گيرند. امروزه در اين صنعت اين محصولات پركاربرد را جهت لوله‌كشي آبگرمكن، شوفاژ و همچنين سيستم‌هاي تهويه استفاده مي‌كنند.

مقاومت بالاي مدل‌هاي درزدار در برابر حرارت و فشار باعث شده تا سطح كاربرد آن‌ها در تاسيسات ساختماني روز به روز بيشتر شود. به تناسب تعداد واحدهاي ساختمان و تعداد طبقات آن بايد لوله‌هايي با ابعاد، قطر و ضخامت‌هاي مختلف استفاده كرد. از آنجايي كه اين محصولات از نظر توليد با ابعاد و ضخامت‌هاي مختلف هيچ محدوديتي ندارند، پس مي‌توانيد به تناسب نياز خود يكي از مناسب‌ترين مدل‌هاي درزدار را انتخاب كنيد.

فاكتورهاي تاثيرگذار روي قيمت لوله درزدار

بررسي قيمت لوله درزدار از فاكتورهاي مهمي است كه قطعاً مشتريان قبل از خريد به بررسي آن مي‌پردازند. عوامل متعددي ممكن است روي قيمت اين محصولات تاثير بگذارد كه يكي از مهم‌ترين آن‌ها شرايط بازار است. با توجه به نوسانات شديدي كه در بازار ديده مي‌شود، بدون شك شاهد تغييرات قيمت در بازار اين محصولات كاربردي نيز هستيم. پارامترهايي مستقيماً براي تعيين قيمت لوله در نظر گرفته مي‌شود كه برخي از آن‌ها شامل:

·         نوع جوش

·         نوع مصرف

·         سايز

·         شركت توليد كننده

تكنولوژي توليد و رابطه آن با قيمت لوله درزدار

روش توليد و تكنولوژي به كارگيري براي توليد لوله درزدار يكي از پارامترهاي مهم و تاثيرگذار روي قيمت است. شركت‌هاي موفق و معتبر توليد كننده، اين محصولات را با استفاده از روش‌هاي مدرن و تكنولوژي پيشرفته‌اي به توليد مي‌رسانند.

لوله درزدار درجه يك و با كيفيت را مي‌توانيد از شركت‌هاي شناخته شده و معتبر نظير آهن ۱ انتخاب كنيد. در اين مجموعه به برندهاي معتبر با كيفيت عالي و قيمت ارزان دسترسي داريد كه مي‌توانيد با كليك بر روي لينك زير به لوله هاي درزدار دسترسي داشته باشيد:

https://ahan1.com/Category/pipe/straight-seam-welded-pipe

 

جمع‌بندي در رابطه با لوله درزدار

بد نيست بدانيد، از مهم‌ترين پارامترهاي دسترسي به محصولاتي قيمت مناسب، مراجعه به شركت‌هاي قابل اعتماد است. شركت آهن ۱ جزو توزيع كنندگان معتبر و مطرح انواع لوله‌هاي درزدار و حتي بدون درز در كشور است. شما كاربران عزيز بدون هيچ دغدغه‌اي مي‌توانيد همين حالا در كوتاه‌ترين زمان ممكن بهترين محصولات درجه يك را از اين مجموعه معتبر تهيه كنيد.