پارك ژوراسيك تهران و راهنماي بازديد از آن

پارك ژوراسيك يكي از اماكن ديدني شهر تهران است كه به معرفي دايناسورها و گونه‌هاي درحال‌انقراض مي‌پردازد. اين موجودات عظيم‌الجثه زماني ساكنان كره زمين بودند؛ اما در حال حاضر تنها چند گونه از آن‌ها در كل جهان باقي مانده است. اگر شما هم به كسب اطلاعات درباره جانوران عصر كهن علاقه‌منديد، بازديد از پارك ژوراسيك تهران مي‌تواند انتخاب بسيار خوبي باشد. در اين مطلب درباره اين پارك و راهنماي بازديد از آن، اطلاعاتي به شما عزيزان ارائه داده‌ايم.

پارك ژوراسيك چه بخش‌هايي دارد؟

پارك ژوراسيك يك مجموعه بسيار بزرگ و متشكل از بخش‌هاي مختلف است؛ به‌طوري‌كه هر قسمت پارك داراي جذابيت‌هاي خاص خود بوده و سرگرمي‌هاي متنوعي براي بازديدكنندگان فراهم شده است. در اين قسمت مهم ترين بخش هاي پارك ژوراسيك را معرفي و درباره هركدام از آن‌ها توضيحاتي را مطرح كرده‌ايم:

مجسمه دايناسورها و حيوانات

پس از ورود به پارك ژوراسيك مي‌توانيد مجسمه‌هاي غول‌پيكر متعددي را از نزديك مشاهده كنيد كه به حيواناتي نظير اسب آبي، ماموت، گوريل، فيل، خرس و... تعلق دارند. همچنين مجسمه انواع دايناسورهاي عظيم‌الجثه همچون يوروپاسورس، استگوسوروس، الوسورس، تيركس، تاروگوسورس و... نيز در اين پارك قرار گرفته و محيط بسيار شگفت‌انگيزي را ايجاد كرده است.

مهم‌ترين ويژگي اين مجسمه‌ها اين است كه هركدام از آن‌ها داراي صداي مخصوص به خود هستند و اين ويژگي باعث شده است تا واقعي‌تر به نظر برسند. در كنار هر مجسمه نيز به منظور آشنايي هرچه بهتر با گونه‌هاي جانوري، توضيحات مفصلي درباره آن گونه نوشته شده است. نكته‌اي كه بايد به آن توجه داشته باشيد اين است كه فقط كودكان اجازه دست زدن به اين مجسمه‌ها و عكس گرفتن در كنار آن‌ها را دارند.

استوديو ژوراسيك

پس از يك گشت‌وگذار مفصل در پارك مي‌توانيد به آتليه عكاسي پارك ژوراسيك رفته و همراه با عزيزان خود، در كنار حيوانات عظيم‌الجثه و درختان غول‌پيكر عكس يادگاري بگيريد. امكان چاپ فوري عكس نيز در اين استوديو فراهم شده است و همكاران اين بخش عكس شما را در كوتاه‌ترين زمان و با بهترين كيفيت تحويل خواهند داد.

سينما ۸ بعدي

يكي ديگر از بخش هاي هيجان انگيز پارك ژوراسيك كه هم براي كودكان و هم براي بزرگسالان جذابيت خاصي دارد، سينما ۸ بعدي است. به‌طوركلي اين بخش از پارك براي افرادي كه به فعاليت‌هاي هيجان‌انگيز علاقه دارند بسيار مناسب است. بنابراين اگر در جست‌وجوي تجربه مجازي زندگي در ميان دايناسورهاي غول‌پيكر و فرار كردن از دست حيوانات وحشي هستيد، رفتن به سينما ۸ بعدي پارك ژوراسيك را به شما پيشنهاد مي‌كنيم.

فروشگاه اسباب‌بازي و هديه

از ديگر بخش‌هايي كه در پارك ژوراسيك تعبيه شده است، مي‌توان به فروشگاه اسباب‌بازي و هديه اشاره كرد. گشت زدن در اين فروشگاه و خريد اسباب‌بازي‌هاي متنوع براي تمام كودكان بسيار خوشايند بوده و لحظات لذت‌بخش و خاطره‌انگيزي را براي آن‌ها رقم مي‌زند. علاوه‌براين كودكان مي‌توانند از طريق خريد بليط و انجام بازي‌‌هايي همچون پرتاب كردن توپ به دايناسورهاي كوچك، يك دايناسور بزرگ را به‌عنوان هديه دريافت كنند.

كارگاه سفال

كارگاه سفال پارك ژوراسيك از ديگر جذابيت‌هاي اين پارك به‌شمار مي‌رود كه امكان بازي با گل و خاك را براي كودكان دلبند شما فراهم كرده است. اين كارگاه به سبب برخورداري از شرايط مناسب و جذاب، به‌طور گستره از سوي كودكان مورد استقبال واقع شده و اوقات خوشي را براي آن‌ها رقم مي‌زند.

كودكان در كارگاه سفال مي‌توانند خلاقيت خود را در ساخت مجسمه‌هاي حيوانات پرورش داده و از فعاليت‌هاي خود نهايت لذت را ببرند.

معرفي اسپايدر پارك در پارك ژوراسيك تهران

اسپايدر پارك پس از پروژه پارك ژوراسيك در مجاورت آن افتتاح شد. موضوع اين پارك به‌طور ويژه درمورد حشرات و خزندگان بوده و از سوي مردم با استقبال قابل‌توجهي روبه‌رو شده است. در اسپايدر پارك تهران مي‌توانيد بيش از ۲۰ نوع مجسمه كه به حشرات و بندپاياني مانند عنكبوت‌ها، مورچه، كفشدوزك، زنبور و... تعلق دارند را مشاهده كنيد. همچنين مجسمه خزندگاني مانند تمساح، ايگوانا و لاك‌پشت نيز در اين پارك پرجاذبه قرار گرفته است.

در قسمتي از اسپايدر پارك تهران، تعدادي از حشرات تاكسيدرمي‌شده همراه با اطلاعات كامل و دقيقي از آن‌ها قرار گرفته است كه مشاهده آن‌ها مي‌تواند براي علاقه‌مندان به دنياي حشرات بسيار شگفت‌انگيز باشد. قسمت هيجان‌انگيز ماجرا اين است كه علاقه‌مندان مي‌توانند در بعضي غرفه‌هاي قرار گرفته در اين پارك، انواع حشرات را زير ميكروسكوپ‌هاي مخصوص مشاهده كرده و با دنياي تازه‌اي از شگفتي‌هاي آن‌ها آشنا شوند.

بهترين زمان براي بازديد از پارك ژوراسيك

پارك ژوراسيك به دليل برخورداري از طبيعت بسيار دلنشين و سرسبز، در فصل بهار جلوه‌ فوق‌العاده زيبايي دارد. همچنين طبيعت اين پارك در فصل پاييز نيز جذابيت‌هاي خاص خود را داشته و نظر هر بيننده‌اي را به خود جلب مي‌كند. درنتيجه مي‌توان گفت كه بهترين فصل براي رفتن به پارك ژوراسيك، فصل‌هاي بهار و پاييز است؛ اما كدام روزهاي هفته براي بازديد از اين پارك مناسب‌تر هستند؟

پارك ژوراسيك ازجمله پارك هاي تهران است كه امكان بازديد از آن در تمام طول هفته براي افراد وجود دارد؛ اما معمولا در روزهاي تعطيل سال، بازديدكنندگان بيشتري به اين پارك مراجعه مي‌كنند و درنتيجه بر ميزان شلوغي پارك افزوده مي‌شود.

طبيعتاً اين موضوع مي‌تواند براي بسياري از افراد آزاردهنده و ناخوشايند باشد. ازاين‌رو اگر مي‌خواهيد يك روز خلوت را براي بازديد از پارك ژوراسيك انتخاب كنيد، پيشنهاد ما روزهاي شنبه تا چهارشنبه و ايام غيرتعطيل سال است.

تهران گردي با فلاي تودي

در اين مطلب درباره پارك ژوراسيك تهران و بخش‌هاي مختلف آن اطلاعاتي به شما كاربران گرامي ارائه داديم؛ همچنين درمورد بهترين زمان براي بازديد از اين پارك نيز نكاتي را مطرح كرديم. شهر تهران از اماكن ديدني متنوعي برخوردار بوده كه به‌عنوان يكي از مهم‌ترين آن‌ها مي‌توان به پارك ژوراسيك اشاره كرد. در اين پارك مجسمه‌هاي مربوط به حيوانات عظيم‌الجثه كه نسل اغلب آن‌ها منقرض شده است را مشاهده خواهيد كرد.

اگر شما هم مي‌خواهيد براي بازديد از اين پارك به شهر تهران سفر كنيد، مي‌توانيد از طريق «وب‌سايت فلاي تودي»، نسبت‌به خريد بليط و همچنين رزرو هتل با قيمت مناسب اقدام كرده و از اين طريق، مقدمات سفر خود را انجام دهيد. فلاي تودي از معتبرترين شركت‌ها در حوزه چنين خدماتي است و توانسته است با ارائه خدمات باكيفيت، رضايت بالاي كاربران را جلب كند.