آموزش كاشت نهال انگور (صفر تا 100) در خانه

يكي از درختان محبوب بين مردم براي كاشت در خانه درخت انگور است، علاقمندان به داشتن اين درخت در خانه مي­تواانند نهال انگوررا خريداري كرده و آن را در حياط منزل خود بكارند، درخت انگور علاوه بر توليد ميوه­هاي شيرين و خوش طعم سايه اندازي خوبي نيز مي‌تواند داشته باشد در صورتي كه فرم دهي به صورت داربستي انجام شود و اين مورد نيز به محبوبيت كاشت نهال انگور در خانه افزوده است.

 

نكته بسيار مهمي كه بايد در نظر داشته باشيد اين است كه شما بايد نكات مهم در مورد كاشت نهال انگور و نگهداري از اين درخت ميوه ارزشمند را بدانيد كه بتوانيد از مزاياي داشتن اين درخت ميوه در حياط خانه خود بهره ببريد، از اين رو در اين خبر نامه نكات مهمي را در رابطه با كاشت و نگهداري از درخت انگور در خانه به شما آموزش مي­دهيم.

 

خريد نهال انگور براي كاشت در خانه

براي اينكه بخواهيد يك درخت انگور در خانه خود داشته باشيد در درجه اول بايد مركز معتبري را براي خريد نهال انگور پيدا كنيد، نهالستان­هاي معتبر بسياري در كشور مشغول فعاليت هستند اما اگر مراجعه به نهالستان براي شما دشوار است مي­توانيد از خدمات اينترنتي برخي از نهالستان­هاي معتبر استفاده كنيد.

شما مي­توانيد با مراجع به وبسايت نهالستان­هاي معتبري مانند نهالستان برتر نهال و دريافت مشاوره از كارشناسان آنها نهال انگور مورد نظر خود را انتخاب و خريداري نماييد، تمام مراحل انتخاب نهال و خريد به صورت اينترنتي قابل انجام بوده و پس از تعيين تاريخ مناسب براي كاشت نهال در زمان از پيش تعيين شده براي شما ارسال خواهد شد، بنابراين شما نيازي به مراجعه حضوري به نهالستان نداريد.

خاك مناسب براي كاشت نهال انگور

خاك باغچه در حياط منازل ممكن است مشكلات خاصي براي كاشت نهال انگور داشته باشد، بنابراين شما بايد بدانيد كه خاك مناسب براي كاشت نهال انگورچه ويژگي­هايي بايد داشته باشد و آنها را با ويژگي­هاي خاك باغچه خود مقايسه كنيد، در برخي از موارد در خانه-هايي كه تازه ساخته شده­اند خاك باغچه با گچ و سيمان مخلوط شده و اين مشكل بايد حتما برطرف شود.

شايد شما نياز داشته باشيد كه خاك باغچه را با خاك كشاورزي سالم و قابل اطمينان عوض كنيد و يا اينكه شايد تنها نياز داشته باشيد تا مقداري اصلاحات روي آن انجام دهيد، براي اينكه بدانيد براي آماده سازي خاك چه كارهايي لازم است انجام دهيد بايد از خاك باغچه خود آزمايش بگيريد و نتيجه آزمايش را به كارشناسان فروش نهال انگور در نهالستان نشان دهيد.

ممكن است به توصيه كارشناسان شما تنها نياز داشته باشيد تا مقداري عناصر غذايي و كود را در زمان كاشت نهال به خاك اضافه كنيد، خاك مناسب براي كاشت نهال انگور بافتي نيمه سبك، كمي قليايي و با مقادير كافي از عناصر غذايي دارد.

زمان مناسب كاشت نهال انگور

نهال انگور را در بسياري از مناطق با شرايط آب و هوايي مختلف مي­توان كاشت، از مناطق نيمه گرمسيري گرفته تا معتدل و سردسيري كه بسته به نوع رقم و تاب آوري­هاي دمايي هر رقم شما مي­توانيد اين درخت را در حياط خانه خود داشته باشبد.

 

نكته بسيار مهم در مورد كاشت انگور در اقليم­هاي مختلف تعيين زمان مناسب كاشت نهال انگور است، در مناطق معتدل و گرمسيري شما مي­توانيد نهال را با شروع فصل پاييز به باغچه انتقال دهيد، تنها محدوديت انتقال در اوج سرما و شرايط نامساعد جوي در زمستان است و مجددا در اواخر زوستان شرايط براي كاشت نهال مساعد خواهد بود اما براي مناطق سردسير توصيه مي­شود كاشت نهال حتما در اواخر زمستان تا اوايل بهار انجام شود.

نكات كاشت نهال انگور در خانه

براي اينكه بتوانيد يك درخت سالم و شاداب و البته پر بار انگور در حياط خانه خود داشته باشيد بايد نكات كاشت نهال انگور را رعايت كنيد، اولين نكته در مورد كاشت نهال انگور در حياط در نظر گرفتن نورگير ترين قيمت باغچه براي درخت انگور است، درخت انگور در سايه و در جايي كه تهويه كافي نداشته باشد درگير بيماري­هاي مخربي مانند سفيدك پودري و يا سفيدك كركي شده و هيچ گاه درخت شما به ثمر دهي مطلوب نمي­رسد.

بنابراين جايي به دور از سايه درختان بلند و ديوار بلند ساختمان را براي كاشت نهال انگور در نظر بگيريد، نكته دوم در مورد كاشت نهال انگور حفر چاله با ابعاد مناسب است، با توجه به رقم و سن نهال مشاوران به شما مي­گويند كه اندازه چاله بايد چگونه باشد، چاله را با عمق و قطر مناسب حفر كرده و نهال را درون چاله قرار دهيد.

در صورتي كه نهال پيوندي است دقت داشته باشيد كه تا چند سانتي متر قبل از قسمت پيوند اجازه داريد خاك بريزيد، تلاش كنيد كه ناحيه پيوند از سطح خاك فاصله داشته باشد، در صورتي كه نياز به كود دهي داريد كود را در مرحله آخر با خاك مخلوط كرده و چاله را با آن پر كنيد و مقداري خاك بدون كود نيز روي آن بريزيد.

هرس نهال انگور

درخت انگور از جمله درختاني است كه به هرس نياز ضروري دارد و هرس نهال انگور از همان زمان كاشت شروع مي­شود، در درجه اول نوع هرس تربيتي انگور شما بايد از همان زمان كاشت مشخص باشد، انواع هرس مانند هرس داربستي و غيره را شما مي­توانيد انتخاب كنيد اما هرس داربستي و رو سيمي بهترين نوع هرس براي درختان انگور خواهد بود.

در انواع هرس تربيتي مانند رو سيمي و داربستي به دليلي اينكه تمام قسمت­هاي درخت انگور مي­توانند به ميزان كافي نور خورشيد دريافت كنند هم ميزان باردهي و كيفيت ميوه افزايش پيدا مي­كند و هم احتمال ابتلاي درخت به انواع آفات و بيماري­هاي قارچي و باكتريايي كاهش پيدا مي­كند.

آبياري نهال انگور تازه كاشته شده

درخت انگور از همان زمان كاشت به آب نياز دارد و آبياري نهال انگور تازه كاشته شده به دليل اينكه ريشه توسعه يافته و عميق ندارد و خيلي سريع تشنه مي­شود از اهميت بالايي برخوردار است اما آبياري نهال انگور بايد با توجه به فصل، بارندگي و سن نهال با حجم مشخص صورت بگيرد.

آبياري نهال با حجم بالاي آب مي­تواند منجر به ايجاد پوسيدگي در ريشه و طوقه نهال شود، بنابراين آبياري نهال را با توجه به فاكتورهاي ذكر شده انجام دهيد و در صورتي كه نمي­توانيد اينكار را به درستي انجام دهيد مي­توانيد با كارشناسان فروش نهال در اين مورد مشورت كنيد.

آفات و بيماري­هاي مهم انگور و كنترل آنها در خانه

درگير شدن درختان انگور به آفات و بيماري­هاي مختلف در حياط خانه ممكن است متاثر از آفات و بيماري­هاي ساير درختان در خانه شما و يا حياط خانه­هاي مجاور باشد، شما بايد در مورد آفات و بيمار­هاي درختان خود حساس بوده و درختان باغچه خود را به طور مرتب بازديد كنيد، به ويژه در فصل رشد و باردهي كه به دليل گرم شدن هوا توسعه اين آفات و بيماري­ها بيشتر مي­شود.

شما مي توانيد در صورت مشاهده علائم آفت و يا بيماري مشكل را با كارشناسان گياهپزشك و يا حتي كارشناسان نهالستان مطرح كرده و راهكار مناسب را در باغچه خود اجرا كنيد، براي آشنايي بيشتر با آفات و بيماري­هاي مهم انگور مي­توانيد به سايت نهالستان برتر نهال مراجعه كنيد.

 

كلام آخر

دانستيد كه نهال انگور مي­تواند گزنه مناسبي براي كاشت در حياط خانه شما در هر شرايط اقليمي باشد اما براي داشتن درختي سالم و پر بار بايد نهال سالم را به درستي و با رعايت اصول مهم بكاريد، نهال سالم را مي­توانيد از نهالستان­هاي معتبر حتي به صورت اينترنتي خريداري كرده و اصول كاشت نهال انگور را نيز مي­توانيد از كارشناسان آنها آموزش بگيريد، كارشناسان ما آماده ارائه مشاوره به شما عزيزان در اين زمينه به صورت رايگان هستند، با ايشان در تماس باشيد.

تماس با پاليز نهال:

09144501003

09144501009