انواع بيماري هاي مقعد كه مي توان با ليزر درمان كرد

بيماري‌هاي نشيمنگاهي يا مقعدي امروزه در ميان بسياري از افراد به دليل سبك زندگي و موارد ديگر رواج يافته‌اند. درمان بيماري‌هاي مقعدي از اهميت خاصي برخوردار است؛ زيرا عدم توجه به درمان اين بيماري‌ها مي‌تواند باعث تشديد بيماري و نياز بيمار به درمان‌هاي جدي‌تر شود.

در بسياري مواقع بيماري‌هاي نشيمنگاهي همچون بواسير يا شقاق در مراحل اوليه با استفاده از روش‌هاي خانگي يا درمان دارويي بهبود پيدا مي‌كنند. درصورتي‌كه اين بيماري‌ها پيشرفت كنند با روش‌هاي نام‌برده  ديگر قابل درمان نيستند و بايد حتماً از روش‌هاي جدي‌تري همچون جراحي يا ليزر براي درمان آنها كمك گرفته شود.

امروزه درمان با ليزر در بسياري موارد جايگزين جراحي شده است؛ زيرا سختي‌هاي جراحي را ندارد و از طرفي بيمار با دوره نقاهت پس از جراحي نيز درگير نمي‌شود. تمام بيماري‌هاي نشيمنگاهي همچون بواسير، شقاق، كيست مويي، آبسه و فيستول مقعدي با ليزر قابل درمان هستند و در سريع‌ترين زمان ممكن بهبود پيدا مي‌كنند. در روش ليزر خبري از برش ناحيه آسيب‌ديده با چاقوي جراحي نيست و همه كارها با استفاده از پرتو ليزر انجام مي‌شود. اين مسئله كمك مي‌كند تا بيمار درد و خونريزي را تجربه نكند و از طرفي بتواند پس از ليزر بيماري‌هاي نشيمنگاهي، امور روزانه خود را از سر بگيرد. درمان بيماري‌هاي مقعدي با ليزر باعث مي شود بيمار به استراحت طولاني پس از جراحي سنتي نيازي نداشته باشد.

جراحي هموروئيد با ليزر چه مزايايي دارد؟

يكي از روش‌هاي محبوب درماني عارضه بواسير، جراحي هموروئيد با ليزر است. امروزه ليزر به‌عنوان يك روش درماني مدرن كمك كرده تا انواع بيماري‌هاي نشيمنگاهي همچون بواسير به شكل ساده‌تري درمان شوند.

درمان بواسير با ليزر

در گذشته بيماران از ترس جراحي هموروئيد و درد و عوارض پس از آن ديرتر براي درمان اين عارضه اقدام مي‌كردند. همين مسئله باعث مي‌شد كه بيماري آنها پيشرفت كند و روند درمان را سخت‌تر نمايد. امروزه با وجود روش‌هايي همچون جراحي هموروئيد با ليزر بيماران ديگر ترسي از درمان بواسير خود ندارند و سريع براي درمان اقدام مي‌كنند. جراحي هموروئيد با ليزر يك روش درماني مناسب است كه بدون بيهوشي و بستري شبانه اين بيماري را در كمتر از ۳۰ دقيقه درمان مي‌كند.

جراحي هموروئيد با ليزر برخلاف جراحي سنتي درد بيش از حد جراحي را ندارد و از طرفي بيمار پس از آن نيازي به استراحت بيشتر و محدود كردن فعاليت‌هاي خود را نخواهد داشت. همين مسائل باعث مي‌شوند كه جراحي هموروئيد با ليزر يك روش محبوب درماني به شمار رود و افراد بدون به تأخير انداختن روند درمان، نسبت به بهبود مشكل خود اقدام نمايند. امروزه جراحي هموروئيد با ليزر در مراكز مختلفي انجام مي‌شود كه يكي از آنها كلينيك درمان فوري است. در اين كلينيك جراحي هموروئيد با ليزر بدون درد و با به‌كارگيري متد ICE انجام مي‌شود. درمان بواسير در اين مركز توسط فوق‌تخصصان كولوركتال صورت مي‌گيرد و همين مسئله كمك مي‌كند تا بيماري هموروئيد به شكل كامل درمان شود.

نوع دستگاه ليزر و تخصص پزشك نقش مهمي در درمان كامل و عدم بازگشت بيماري هموروئيد دارد. به همين دليل به بيماران توصيه مي‌شود درمان خود را در كلينيك‌هاي معتبري همچون كلينيك درمان فوري انجام دهند.

عمل شقاق مقعدي با ليزر چگونه است؟

شقاق يا فيشر مقعدي از ديگر بيماري‌هاي رايج نشيمنگاهي به شمار مي‌رود. بر اثر اين بيماري يك شكاف يا پارگي سطحي در ناحيه مقعد به وجود مي‌آيد كه با درد و خونريزي در هنگام عمل دفع همراه است. براي درمان فيشر روش‌هاي مختلفي وجود دارد. اگر بيماري در مراحل ابتدايي خود (شقاق حاد) باشد درمان با استفاده از روش‌هاي خانگي و استفاده از داروها دنبال مي‌شود. زماني كه شقاق مزمن شود و با اين روش‌ها درمان‌پذير نباشد جراحي يا ليزردرماني شقاق چاره كار است. عمل شقاق مقعدي با ليزر امروزه از طرف متخصصين توصيه مي‌شود و به‌نوعي جايگزين جراحي شقاق شده است.

عمل شقاق مقعدي با ليزر

 

از جمله دلايلي كه باعث مي‌شود عمل شقاق مقعدي با ليزر امروزه محبوب باشد بدون درد بودن اين روش و عدم نياز به دوره نقاهت پس از انجام آن است. عمل شقاق مقعدي با ليزر يك روش درماني بدون درد است كه به بيهوشي و بستري شبانه نيازي ندارد و مي‌تواند اين بيماري را در كمتر از ۳۰ دقيقه درمان كند. همچنين افراد بايد بدانند كه پس از عمل شقاق مقعدي با ليزر امكان دنبال كردن امور روزمره وجود دارد و نيازي به استراحت و گذراندن دوران نقاهت نيست. اين مسئله براي بسياري از بيماران كه با مشغله بسياري درگير هستند نكته مثبتي است و مي‌تواند به آنها كمك كند به راحتي بيماري خود را درمان كنند.

عمل آبسه مقعدي با ليزر چرا امروزه محبوب است؟

آبسه مقعدي به عارضه‌اي گفته مي‌شود كه بر اثر آن تورم‌هاي دردناك مانند جوش در نزديكي مقعد ظاهر مي‌شود. يكي از علل ابتلا به اين بيماري بسته شدن دهانه غددي است كه در اين ناحيه وجود دارند و اين مسئله مي‌تواند به عفوني شدن آنها منجر شود.

درمان آبسه از اهميت بالايي برخوردار است؛ زيرا عدم درمان آن مي‌تواند باعث بيماري‌هاي جدي‌تري همچون فيستول مقعدي شود كه نياز به درمان پيچيده‌تري دارد.

درمان آبسه تنها با تخليه عفونت آن امكان‌پذير است و در واقع هيچ‌گونه خوددرماني نمي‌تواند اين بيماري را درمان كند. در گذشته درمان آبسه مقعدي با روش جراحي با تيغ انجام مي‌شد اما امروزه عمل آبسه با ليزر جايگزين آن شده است. درمان آبسه مقعدي به اين روش يك درمان بدون درد است كه نيازي به بيهوشي و بستري شبانه ندارد و در زماني كمتر از ۳۰ دقيقه انجام مي‌شود. عمل آبسه مقعدي با ليزر به بيمار اجازه مي‌دهد كه بدون نياز به طي كردن دوران نقاهت بلافاصله پس از عمل به كارهاي روزمره خود بپردازد و هيچ‌گونه درد و ناراحتي را تجربه نكند.

درمان آبسه مقعدي با ليزر

امروزه عمل آبسه مقعدي با ليزر در كلينيك‌هاي مختلفي انجام مي‌شود كه يكي از آنها كلينيك درمان فوري است. در اين كلينيك بيماران مي‌توانند عمل آبسه مقعدي خود را به دست فوق‌تخصصان كولوركتال بسپارند تا بيماري آنها توسط مجهزترين دستگاه‌هاي ليزر درمان شود. از ديگر مزيت‌هاي درمان در اين كلينيك اين است كه بيماري‌هاي نشيمنگاهي به دليل تخصص و تجربه بالاي پزشكان بدون امكان بازگشت درمان مي‌شود و اين مسئله مي‌تواند براي بسياري از بيماران اهميت بالايي داشته باشد.