نكاتي كه قبل از سفر به قشم بايد بدانيد

جزيره قشم يكي از جزاير ايران در درياي خليج فارس است. اين جزيره يك جزيره بسيار زيباست كه جاذبه‌هاي گردشگري و مكان‌هاي ديدني بسياري دارد. هر ساله مسافران زيادي به قشم سفر مي‌كنند؛ اما بسياري از آن‌ها به دليل عدم آشنايي با محيط جزيره قشم و ترفند‌هاي سفر به اين جزيره، نمي‌توانند از سفر خود بيشترين لذت را ببرند. اگر شما هم مي‌خواهيد امسال عازم سفر به جزيره زيباي قشم باشيد، در ادامه اين مطلب ما را همراهي كنيد تا نكاتي را قبل از سفر به قشم به شما بگوييم. با دانستن ترفند‌هايي كه در ادامه به شما گفته مي‌شود، مي‌توانيد بيشترين لذت را از سفر خود ببريد.

 

بهترين زمان سفر به قشم

آب و هواي جزيره قشم مانند ساير نقاط جنوب كشور، در بيشتر طول سال گرم و شرجي است. گرماي هواي جزيره قشم از اوايل تير تا اواخر مرداد در بيشترين حالت خود قرار دارد. در اوايل آذر تا اواخر ارديبهشت ماه، هواي جزيره قشم به بهترين و متعادل‌ترين دماي خود مي‌رسد. اگر مي‌خواهيد از جاذبه‌هاي طبيعي جزيره ديدن كنيد يا قصدتان از سفر به قشم خريد است، بهتر است كه در فصل پاييز به اين جزيره سفر كنيد؛ اما اگر مي‌خواهيد براي آب‌تني در سواحل جزيره به قشم سفر كنيد، پيشنهاد ما اين است كه در فصل بهار به قشم سفر كنيد.

اگر مي‌خواهيد يك سفر مقرون به صرفه و اقتصادي به قشم داشته باشيد، بايد در فصل‌هايي كه تعداد مسافران جزيره كمتر است به قشم سفر كنيد. در اين زمان‌ها مي‌توانيد هتل‌ها و اقامتگاه‌هاي ارزاني پيدا كنيد؛ در ضمن ناگفته نماند كه قيمت بليط هواپيما يا قطار براي سفر به قشم هم در اين فصل‌ها كمتر است. در فصل تابستان به علت گرماي هوا، مسافران زيادي از جزيره قشم استقبال نمي‌كنند؛ به همين دليل مسافران جزيره كم و قيمت اكثر اجناس و خدمات پايين‌تر است.

 

ديدني‌هاي جزيره قشم

جزيره قشم بيشتر به مراكز خريد ارزان قيمتي كه دارد شناخته مي‌شود؛ اما گفتني است كه اين جزيره ديدني‌هاي طبيعي بسياري هم داشته كه مي‌تواند شما را شگفت‌زده كند. بيشتر جاذبه‌هاي گردشگري طبيعي شهر قشم كاملاً رايگان هستند و شما مي‌توانيد بدون پرداخت هيچ هزينه‌اي از آن‌ها ديدن كنيد. برخي از جاذبه‌هاي رايگان جزيره كه هنگام سفر به قشم مي‌توانيد از آن‌ها بازديد كنيد شامل موارد زير مي‌شوند:

●        جنگل‌هاي حرا قشم

●        تنگه‌ي چاهكوه قشم

●        غار خربس قشم

●        قلعه پرتغالي‌هاي قشم

●        دشت بوخو

●        غار نمكدان قشم

●        قلعه نادري قشم

●        روستاي گوران

●        جزيره لارك

علاوه بر جاذبه‌هاي طبيعي جزيره قشم، امكانات تفريحي بسياري هم در اين جزيره براي مسافران ساخته شده است كه آن‌ها مي‌توانند نهايت لذت را از سفر خود هنگام بازديد از اين جزيره ببرند. برخي از جاذبه‌هاي گردشگري قشم شامل ژئوپارك قشم، پارك كروكوديل‌هاي قشم و تفريحات آبي در سواحل قشم مي‌شوند؛ اما توصيه ما اين است كه هنگام سفر به قشم، حتماً از ديدني‌هاي رايگان اين جزيره بازديد كنيد. اين مكان‌هاي طبيعي علاوه بر اين كه هزينه‌اي براي شما نخواهند داشت، زيبايي و اعجاب بسياري هم دارند. برخي از جاذبه‌هاي طبيعي جزيره‌هاي ايران را هم مي‌توان در جزيره كيش پيدا كرد. براي اطلاع از قيمت بليط كيش به تهران لحظه آخري يا بليط تهران به كيش، مي‌توانيد به وبسايت فلاي تودي مراجعه كنيد.

 

خريد ارزان در قشم

جزيره قشم يكي از مكان‌ها براي خريدي ارزان و موفق است؛ اما بسياري از افرادي كه براي اولين بار به اين جزيره سفر مي‌كنند با اين سوال مواجه مي‌شوند كه براي خريد در قشم به كجا برويم؟ اين جزيره يك جزيره آزاد بوده و به همين دليل مغازه‌هاي بسيار زيادي در اين جزيره هستند كه با قيمت بسيار پايين و مناسب، پوشاك و لوازم ديگر مي‌فروشند. در ادامه قصد داريم برخي از بهترين مراكز خريد را معرفي كنيم.

درگهان قشم يك شهرك تجاري بسيار معروف است كه بيشتر مسافران و مردم محلي براي خريد به اين مكان ‌مي‌روند. چه بخواهيد براي خود يا عزيزان خود سوغاتي تهيه كنيد، يا اگر حتي بخواهيد براي مغازه خود جنس بياوريد، مي‌توانيد در درگهان قشم اجناس بسيار زيادي را پيدا كنيد. اكثر افرادي كه قصد خريد سوغاتي از جزيره قشم را دارند، براي خريد به درگهان رفته و هنگام برگشت با كيسه‌هاي پر از يادگاري باز مي‌گردند.

در كنار پاساژ‌ها و مراكز خريد مدرن و به‌روزي كه در جزيره قشم ديده مي‌شوند، مسافران مي‌توانند از بازار‌ها و بازارچه‌هاي محلي اين جزيره هم ديدن كنند. در اين بازارچه‌ها مي‌توانيد انواع و اقسام صنايع دستي و محصولات محلي جزيره قشم را پيدا كنيد. در كنار اين كه اجناس به فروش رسيده در اين بازار‌ها بسيار ارزان قيمت‌تر از مراكز خريد بزرگ هستند، شما هم مي‌توانيد از فروشنده‌هاي محلي قشم حمايت كنيد.

تهيه بليط هواپيما با قيمت مناسب

در اين مطلب با برخي از نكات ضروري براي سفر به قشم آشنا شديم. پيش از سفر ضروري است كه بودجه خود را تعيين كرده و با توجه به آن براي رزرو اقامتگاه اقدام كرده و روش سفر خود را نيز انتخاب كنيد. اگر قصد داريد تا با استفاده از روش هوايي به قشم سفر كنيد، مي‌توانيد براي اطلاع از قيمت بليط رفت و برگشت قشم با كارشناسان فلاي تودي تماس بگيريد. فلاي تودي مي‌تواند همراه شما در تمامي سفر‌ها باشد؛ همچنين اگر قصد تهيه بليط‌هاي هواپيماي لحظه آخري مانند بليط كيش به تهران لحظه آخري را داريد، مي‌توانيد از كمك اين مجموعه بهره ببريد.