انتخاب بهترين حساب معاملاتي در بروكرهاي فاركس؛ راهنماي كامل براي مبتديان

براي افتتاح حساب در بروكر لازم است تا پس از تصميم‌گيري در مورد افتتاح حساب معاملاتي در بروكر، با نحوه استفاده از امكانات و پلتفرم معاملاتي آن آشنا شويد. به طور معمول در اكثر منابعي كه اطلاعاتي در مورد بروكر ارائه شده، مي‌توان بخش آموزشي مرتبط با استفاده از امكانات آن بروكر را نيز پيدا كرد. براي مثال اگر تصميم به افتتاح حساب در بروكر آلپاري داشته باشيد، لازم است زماني را براي آموزش آلپاري و استفاده از پلتفرم و خدمات اين بروكر در نظر بگيريد.

آيا در استفاده خدمات بروكر براي منطقه جغرافيايي خاص، محدوديت وجود دارد؟ آيا بروكر معتبر است؟ احراز هويت در بروكر چگونه است؟ براي شارژ يا برداشت از حساب چه مراحلي را بايد انجام دهم؟ اينها تنها چند سوال از سوال‌هاي بي‌شماري است كه در ذهن كاربر براي فعاليت در حساب معاملاتي شكل مي‌گيرد و براي جلوگيري از مشكلات احتمالي بايد پاسخ مناسبي براي آنها پيدا كند.

اولين موضوعي كه كاربر با ان روبرو مي‌شود انتخاب يك حساب معاملاتي از بين انواع حساب‌هايي است كه بروكر به مشتري پيشنهاد مي‌دهد. هر حساب ويژگي‌هاي مشخصي داشته و در برخي سطوح با ساير حساب‌ها متفاوت است. در ادامه با اين حساب‌ها بيشتر آشنا مي‌شويم.

 

معرفي حساب‌هاي معاملاتي در بروكر‌هاي فاركس

بروكر‌ها با شناسايي نياز مشتريان و سطح دانش و سرمايه آنها، حساب‌هاي متنوعي را به مشتريان پيشنهاد مي‌دهند. براي هر حساب ويژگي‌هايي در نظر گرفته شده كه تا كاربر را به انتخاب و افتتاح حساب تشويق كند. رايج‌ترين انواع حساب‌ها كه در بروكر ارائه مي‌شود به شرح زير است.

كارگزاران فاركس معمولا انواع مختلفي از حساب‌هاي تجاري را براي برآوردن نيازها و ترجيحات معامله‌گران ارائه مي‌دهند. انواع حساب‌هاي خاص ممكن است بين كارگزاران متفاوت باشد، اما در اينجا برخي از انواع حساب‌هاي تجاري متداول وجود دارد كه ممكن است با آنها برخورد كنيد:

حساب‌هاي استاندارد

حساب‌هاي استاندارد رايج‌ترين نوع حساب معاملاتي هستند كه توسط كارگزاران فاركس ارائه مي‌شود. اين نوع حساب براي اكثر معامله‌گران خرد مناسب هستند و كاربر به جفت ارزهاي متنوع و اهرم‌ها و ويژگي‌هاي معاملاتي متنوع دسترسي دارد. حساب‌هاي استاندارد معمولاً در مقايسه با ساير انواع حساب‌ها، حداقل سپرده بيشتري نياز دارند.

حساب‌هاي ميني

حساب‌هاي ميني براي معامله‌گراني طراحي شده است كه مي‌خواهند با سرمايه كم شروع كنند يا در حجم كمتر معامله كنند. حداقل سپرده مورد نياز براي اين حساب معمولاً در مقايسه با حساب‌هاي استاندارد كمتر است. با توجه به ماهيت حساب‌هاي ميني، كاربر در اين نوع حساب امكان معاملات در اندازه‌هاي كوچك‌تري را خواهد داشت.

حساب‌هاي ميكرو

حساب‌هاي ميكرو شبيه به حساب‌هاي ميني هستند و تفاوت آنها در اندازه معاملات است. اندازه معاملات در اين حساب از حساب ميني كمتر است. اين حساب براي مبتديان يا معامله‌گراني كه مي‌خواهند مبادلات خود را با حداقل ريسك مالي تمرين كنند مناسب است. اين حساب‌ها حداقل سپرده كمي نياز دارند و باعث جذب مشتريان با سرمايه كم به بازار مالي مي‌شود.

حساب‌هاي اسلامي (حساب‌هاي بدون سواپ)

حساب‌هاي اسلامي براي معامله‌گراني طراحي شده است كه بنا به مسائل اعتقادي، پرداخت يا دريافت سود را مجاز نمي دانند. اين حساب‌ها بر اساس مبادلات رايگان كار مي‌كنند، به اين معني كه براي موقعيت‌هايي كه بيش از يك روز باز نگه داشته مي‌شوند، هيچ هزينه بهره يك شبه وجود ندارد. در عوض، كارگزاران ممكن است هزينه ثابتي دريافت كنند يا اسپردها را كمي افزايش دهند.

حساب‌هاي مديريت شده

حساب‌هاي مديريت شده، حساب‌هايي هستند كه در آن مديران يا معامله‌گران حرفه‌اي، فعاليت‌هاي معاملاتي را از طرف دارنده حساب مديريت مي‌كنند. صاحب حساب سرمايه را فراهم مي‌كند و مدير تصميمات معاملاتي را اتخاذ مي‌كند و معاملات را بر اساس استراتژي‌هاي توافق شده انجام مي‌دهد. حساب‌هاي مديريت‌شده براي افرادي مناسب است كه رويكرد غيرمستقيم را براي معامله ترجيح مي‌دهند.

حساب‌هاي VIP/Premium

حساب‌هاي VIP يا پريميوم توسط برخي كارگزاران به معامله‌گراني كه معاملات با ارزش خالص يا با حجم بالا دارند، ارائه مي‌شود. اين حساب‌ها اغلب به حداقل سپرده بالايي نياز دارند و مزاياي اضافي مانند اسپرد كمتر، پشتيباني شخصي مشتري، دسترسي به تجزيه و تحليل شخصي و بهبود شرايط معاملاتي را ارائه مي‌دهند.

حساب‌هاي آزمايشي

اگرچه يك نوع حساب تجاري به معناي سنتي نيست، اما از جمله حساب‌هايي است كه با استفاده از آن كاربر مي‌تواند بدون تحمل ريسك شرايط واقعي بازار را تجربه كند. حساب‌هاي آزمايشي به معامله‌گران اين امكان را مي‌دهد تا در يك محيط شبيه‌سازي شده با استفاده از وجوه مجازي معامله كنند و به آنها كمك مي‌كند تا با پلتفرم معاملاتي آشنا شوند، استراتژي‌ها را آزمايش كنند و تجربه معاملاتي را بدون ريسك كردن پول واقعي كسب كنند.

 

روش‌هاي واريز و برداشت از حساب در بروكر

پس از افتتاح حساب در بروكر براي آغاز فعاليت و انجام مبادلات، بايد نسبت به شارژ حساب اقدام كنيد. بسته به نوع حساب مبلغ اوليه براي فعاليت متفاوت است. بروكرهاي فاركس روش‌هاي مختلفي را براي واريز و برداشت وجوه از حساب‌هاي معاملاتي ارائه مي‌دهند. در ادامه برخي از روش‌هاي رايج واريز و برداشت را بررسي مي‌كنيم.

نقل و انتقالات بانكي

انتقال مستقيم وجه از حساب بانكي به حساب معاملاتي انجام مي‌شود. مشخصات حساب بانكي در اختيار بروكر قرار مي‌گيرد و در طرف مقابل نيز اطلاعات حساب بانكي بروكر به مشتري ارائه مي‌شود و نقل و انتقال وجه از طريق حواله بانكي به حساب‌ها واريز مي‌شود. پردازش حواله‌هاي بانكي معمولاً چند روز كاري طول مي‌كشد.

كارت‌هاي اعتباري/دبيت

بسياري از بروكرهاي فاركس كارت‌هاي اعتباري و نقدي رايج مانند ويزا، مستركارت يا ماسترو را براي واريز مي‌پذيرند. شما اطلاعات كارت خود از جمله شماره كارت، تاريخ انقضا و كد CVV را براي شروع واريز به كارگزار ارائه مي‌دهيد. واريز‌هاي كارت معمولاً بلافاصله پردازش مي‌شوند.

سيستم‌هاي پرداخت الكترونيكي

كارگزاران فاركس ممكن است از سيستم‌هاي پرداخت الكترونيكي مختلفي مانند PayPal، Skrill، Neteller، WebMoney يا Payoneer پشتيباني كنند. اين پلتفرم‌ها به‌عنوان واسطه بين حساب بانكي يا كارت اعتباري/دبيت شما و كارگزار عمل مي‌كنند و تراكنش‌هاي سريع و ايمن را تسهيل مي‌كنند.

ارزهاي ديجيتال

برخي از بروكرها واريز وجه از طريق ارزهاي ديجيتال محبوب مانند بيت كوين، اتريوم يا لايت كوين را مي‌پذيرند. شما با ارسال مقدار مشخص شده ارز ديجيتال به آدرس كيف پول تعيين شده كارگزار، واريز را آغاز مي‌كنيد. سپرده‌هاي ارزهاي ديجيتال پردازش غيرمتمركز و بالقوه سريع‌تري را ارائه مي‌كنند.

براي فعاليت در حساب معاملاتي بايد حساب شخصي در بروكر افتتاح كنيد. براي اين منظور لازم است تا بررسي‌هاي دقيقي در مورد انواع حساب‌هاي ارائه شده توسط بروكر، ويژگي‌هاي هر حساب، مبلغ سرمايه اوليه و بسياري عوامل ديگر، انجام دهيد و بدانيد از چه روش‌هايي امكان واريز به حساب يا برداشت از آن را داريد. در اين مقاله انواع حساب‌ها را بررسي كرده و با روش‌هاي رايج واريز و برداشت وجه از حساب آشنا شديم.